اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش جوادآباد:

نظام آموزشی ما وارداتی از غرب است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش جوادآباد نظام آموزشی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظام آموزشی ما وارداتی از غرب است و تمام شاکله آن براساس داده‌های کشورهای غربی ارائه شده است.

نظام آموزشی ما وارداتی از غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین النچری که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌‌گفت تعلیم و تربیت را یک فرآیند بسیار پیچیده خواند و گفت: تعلیم و تربیت در واقع انتقال باورها، ارزش‌ها و دانستنی‌های یک نسل به نسل دیگر است، یعنی یک پدر، مادر، معلم و استاد همه یک رسالت بر دوش دارند که بر اساس آن ارزش‌های جامعه را به نسل دیگر انتقال دهند.

رئیس آموزش و پرورش جوادآباد افزود: تربیت را پایان‌پذیر نیست و از داخل رحم مادر آغاز شده و تا مرگ ادامه دارد، بنابراین مادر به عنوان کسی که نوزاد در رحم خود دارد باید بسیار دقت کند، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد کودک تمام حرکات مادر در رحم را درک می‌کند.

وی در ادامه نمونه‌ها و الگوهای والای ایرانی اسلامی تربیتی فرزندان را یادآور شد و گفت: ما از کودک شش ماهه حضرت علی اصغر (ع) تا حضرت علی اکبر (ع) الگو داریم، شهید فهمیده‌ها، شهید همت‌ها، این‌ها اسوه‌ها و الگوهای تربیتی ما هستند، در کشورهای اروپایی و آمریکایی فقر نماد اخلاقی موجود است، نماد شجاعت ندارند، هالیوود میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا بتواند نماد سازی کند، مرد عنکبوتی می‌سازند، بتمن تولید می‌کنند تا بتوانند الگو ارائه دهند، آن هم الگوی خیالی، اما ما الگوهای واقعی داریم.

النچری سپس نظام آموزشی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظام آموزشی ما وارداتی از غرب بود، تمام شاکله این نظام براساس داده‌های کشورهای غربی ارائه می‌شد، بعد از انقلاب همه سعی کردند این نظام را درست کنند، باید خروجی نظام آموزشی ما مطلوب باشد، یک دانش آموخته ما باید ابتدا مزین به فضائل اخلاقی باشد، دانش‌آموزان باید از اول ابتدایی با قرآن مانوس شوند، ما که معتقدیم به نورانی کردن قلوب توسط قرآن، حضرت رسول اکرم (ص) بهترین اعمال امت را قرائت قرآن همراه با تدبر دانستند، باید حفظ قرآن را در دستور کار قرار دهیم.

این کارشناس مسائل تربیتی افزودن یک کلاس به پایه ابتدایی را بسیار ضروری خواند و گفت: 163 کشور جهان دیپلم را در 12 سال ارائه می‌دهند و ایران در 11 سال و این یک سال کسری حلقه مفقوده‌ای است که باید در پایه ابتدایی اضافه شود، دانش‌آموز در کلاس پنجم ابتدایی هنوز به حدی نرسیده که وارد راهنمایی و هم مقطع کلاس سوم راهنمایی که به بلوغ جنسی رسیده است شود، دانش‌آموز باید مهارت زندگی کردن و مهارت فکر کردن را در پایه ششم ابتدایی بیاموزد و بسیاری از مسائل را درک کند.

وی در ادامه به بیان اهمیت فوق‌العاده جامعه در تربیت فرزندان پرداخت و عنوان کرد: اگر ما یک چیز در مدارس آموزش دهیم و دانش‌‌آموز چیز دیگری را در جامعه مشاهده کند آموزش‌های ما بی اثر می‌شود، ما به دانش‌آموز از عفاف و حجاب می‌گوییم اما او چیز دیگری در جامعه می‌بیند، این تاسف آور است،باید زیر ساخت‌های خود و جامعه را آماده کنیم.

این مسئول اهمیت ترویج فرهنگ انتظار را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: باید قله انتظار را برای جوانان ترسیم کرد، همه دنیا امروز به این باور رسیدند که یک منجی خواهد آمد و بنابراین امروز فیلم 2012 را می‌سازند و در مورد پایان تاریخ سخن می‌گویند، اما فرهنگ غنی ما معتقد به ظهور حضرت قائم (عج) به عنوان منجی عالم بشریت است.

وی در ادامه آموزش حضور در صحنه‌های بی‌حاشیه سیاسی را از دیگر جنبه‌های مهم تربیتی دانست و تصریح کرد: احساس مسئولیت سیاسی کردن جوان و حضور در صحنه‌ها مانند انتخابات و نیز راهپیمایی‌ها بسیار اثرات مفید تربیتی دارد.

النچری تبلیغات فزاینده رسانه‌های بیگانه علیه نظام اسلامی و جلوگیری از حضور مردم در صحنه را مورد اشاره قرار داد و گفت: 145 شبکه ماهواره‌ای که 103 تا از آن‌ها فارسی زبان و بقیه به زبان‌های دیگر است در حال انجام تبلیغات علیه ایران هستند، این‌ها می‌خواهند شرایط ما را از بین ببرند، حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و انتخاب بی‌حاشیه بر اساس شاخص‌های ارائه شده توسط مقام معظم رهبری قطعا دشمن را ناامید ‌می‌سازد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که شبکه‌های ماهواره‌ای در نظر دارند انجام دهند پخش بهترین فیلم‌ها در روز انتخابات است، می‌خواهند مردم را سرگرم کنند تا حضور ‌حداکثری ایجاد نشود، این حیله آنها نیز مانند برنامه شلوغ کردن در 25 بهمن با شکست مواجه می‌شود، جوان امروز بیدار است، مردم ما آگاه هستند، دیگر به سادگی فریب دشمن را نخواهند خورد. 

رئیس آموزش و پرورش جوادآباد در پایان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای می‌خواهند با پخش بهترین فیلم‌ها در روز انتخابات مردم را سرگرم کنند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول