اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع هوا فضا وزارت دفاع:

سیمرغ ماهواره طلوع را به فضا می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع گفت: در شش ماه نخست سال آینده با پرتاب ماهواره طلوع توسط ماهواره‌بر سیمرغ، صنعت هوافضای کشور وارد عرصه جدید و پیشرفته‌تری می‌شود.

سیمرغ ماهواره طلوع را به فضا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید مهدی فرحی امروز  در مراسم پژوهشکده فناوری هوا فضا، مدیریت فناوری و بورس طرح‌های پژوهشی در دانشگاه تبریز با بیان اینکه در سال­های اخیر پیشرفت علم و فناوری هوا فضا در دنیا رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: فناوری هوافضا به عنوان فناوری راهبردی مطرح بوده و جزو فناوری­های کلیدی است.

وی افزود: علم هوافضا، فناوری گران‌قیمت، زمان­بر و غرورآفرینی است که در دنیا به عنوان فناوری راهبردی مطرح و جزو موراد تحریم است به طوریکه هر جا این فناوری به بار نشسته موجب غرور و افتخار آن کشورها شده است.

فرحی با بیان اینکه فناوری هوا فضا پیچیدگی خاص خودش را دارد که باید توجه خاصی به آن داشته باشیم، گفت: از آنجا که این فناوری "برتر" و "شاخص" شناخته می‌شود در برنامه پنجم توسعه کشور تاکید ویژه­ای بر آن شده است.

وی با اشاره به راه اندازی پژوهشکده فناوری هوا فضا در دانشگاه تبریز تصریح کرد: این پژوهشکده اولین پژوهشکده‌ای است که در این دانشگاه به بهره‌برداری می­رسد و در سال آینده سه پژوهشکده دیگر در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه شهید چمران اهواز و کرمان تاسیس خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد پژوهشکده ماموریت محور هوا فضای در دانشگاه تبریز درآینده نزدیک نقش مهمی در شکوفایی صنعت هوا فضای کشور خواهد داشت، تصریح کرد: در این راستا در اولین قدم به ارزش 25 میلیارد ریال با این پژوهشکده در خصوص اجرای 20 طرح پژوهشی قرارداد بسته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال آینده به 50 میلیارد ریال برسد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول