اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان خراسان رضوی صورت گرفت

رونمایی از تصاویر ماهواره‌ای به تفکیک شهرستان‌های خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رونمایی از تصاویر ماهواره‌ای به تفکیک شهرستان‌ها برای نخستین‌بار در استان خراسان رضوی با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صورت گرفت.

رونمایی از تصاویر ماهواره‌ای به تفکیک شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا شجاعی ظهر امروز در مراسم رونمایی از تصاویر ماهواره‌ای استان که در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد اظهار داشت: این اتفاق برای نخستین‌بار در استان خراسان رضوی صورت گرفته و جای تبریک برای تمام مسئولان و دست‌اندر‌کاران منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی دارد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: من در همین جلسه پیشنهاد می‌کنم که این طرح در قالب یک کارگاه در سطح کشور انجام و شخصا پیگیری آن را به عهده گرفته تا بتوانیم از دستاوردهای آن استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: این پروژه ما را در راستای وظایف و مسئولیت‌هایی که در بخش‌های فنی و تخصصی داریم کمک می‌کند.

شجاعی ادامه داد: هرگونه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مستلزم داشتن اطلاعات دقیق کمی و کیفی از محیط است و قطعا دسترسی به فناوری‌های جدید می‌تواند ما را به این امر مهم یاری کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش بسیار موثر حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین محیط زیست که در ارتباط با مسائل پیرامونی ما دارد استفاده از این فن‌آوری‌ها می‌تواند به ما در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها کمک کند.

محمدرضا شجاعی افزود: داشتن اطلاعات دقیق از کاربری اراضی در بهره‌برداری بهینه آن به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در جهت توسعه پایدار گام‌هایی اساسی برداریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تشکر از تمام دست‌اندرکاران انجام این پروژه اظهار داشت: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای وسیله‌ای است که در تمام بحث‌های منطقه‌ای علمی صنعتی زیست محیطی کشاورزی کاربرد دارد و کاربرد آن اکنون تبدیل به یک نرم‌افزار بومی شده است.

حسن تقوایی با اشاره به اینکه هر چه زمان می‌گذرد با پیشرفت‌های تکنولوژی در کشورمان روبه‌رو هستیم و شاید این پروژه چیز جدیدی نباشد افزود: این نرم‌افزار ویژگی‌هایی دارد که در نوع خود می‌توان با تصاویر استخراجی آن در بخش‌های مطالعاتی منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: کنترل دقیق آب‌راه‌ها در بخش فیزیوگرافی و تعیین حدود ساختارهای زمین شناسی شاخص مورفولوژی اراضی حوضه از جمله مواردی است که می توان به ان اشاره کرد.

تقوایی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری پوشش درختی و تراکم نسبی انها در مناطق با دسترسی محدود و تهیه نقشه کاربری اراضی با دقت تفکیک بالا در اراضی آبی و باغی و دیم نیز موارد استفاده شده از تصاویر ماهواره‌ای نیز است. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول