اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و مردم صورت گرفت

افتتاح موسسه قرآنی نورالزهرا(س) در کنگان

خبرگزاری فارس: با حضور جمعی از مقامات محلی و مردم ساختمان موسسه قرآنی نور الزهرا (س) کنگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح موسسه قرآنی نورالزهرا(س) در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، امام جمعه شهرستان کنگان عصر امروز در این آیین آغاز به‌کار این موسسه قرآنی با تاکید بر اهمیت و ضرورت فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: افتتاح این موسسه قرآنی خط بطلانی بر اندیشه‌های واهی کوردلان و کج‌فهمانی است که شیعه را به کم‌توجهی به قرآن متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمود محمودی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با قرآن‌پژوهی بعنوان یک ضرورت جهان امروز افزود: باید در بحث مسائل قرآنی که از دغدغه‌های مهم رهبری نیز هست سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

وی اضافه کرد: البته امروز و به برکت نظام دینی و بویژه در دولت‌های نهم و دهم کارهای بسیار خوبی در زمینه قرآن انجام شده که ضروری است این حمایت‌ها و برنامه‌ها عمیق‌تر و محکم‌تر از گذشته ادامه یابد.

محمودی با اشاره به ضرورت سلامت جسم و ورزش اظهار کرد: گرچه تا کنون از ورزش حمایت نسبتا خوبی شده و جا دارد که بیش از این نیز حمایت شود اما در حکومت دینی شایسته است بودجه و اعتبارات قرآنی کمتر از ورزش نباشد.

وی جوانان و نوجوانان را دارای روحی پاک، لطیف و آماده دانست و یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی مناسب این روح دینی و عشق و علاقه جوانان و نوجوانان پاک را تقویت و مورد تقدیر قرار داد.

محمودی با بیان اینکه هم اکنون در این موسسه مربیانی با حقوق بسیار پایین و با عشق کار قرآنی می‌کنند افزود: در این موسسه قرآنی مربیانی فعالیت می‌کنند که بدون هیچ جشم‌داشتی حتی حقوق و اموال شخصی خود را در این راه مصرف می‌کنند که این امر ستودنی است.

وی خطاب به دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: موسسات قرآنی در شهرستان کنگان باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند و مسئولین حمایت از موسسات قرآنی را یک تکلیف جدی بدانند.

محمودی گفت: یکی از افتخارت نهاد نماز جمعه کنگان اهتمام جدی به احداث ساختمان موسسه و حمایت از فعالان قرآنی بوده است.

وی همچنین از تلاش‌ها و حمایت‌های خیرین، مسئولین و بانیان این امر خیر بویژه از تلاش‌های امام جمعه سابق کنگان حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در راه‌اندازی این موسسه قرآنی تقدیر کرد.

عزیز احمدزاده از مسئولین و بانیان این مرکز قرآنی نیز گفت: این موسسه در زمینی با زیربنای 500 متر مربع در 2 طبقه احداث شده که طبقه تحتانی آن 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از این طبقه در آینده بعنوان حسینیه و محل برگزاری کلاس‌های قرآنی استفاده خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از خیرین و مقامات محلی بویژه حمایت‌های مادی و معنوی نهاد نماز جمعه بیان کرد: بخش اعظمی از این پروژه دینی و قرآنی با اعتبار 650 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

قرائت قرآن، دکلمه‌های دینی، حفظ موضوعی و تقدیر از خیرین و .. از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول