اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خیرین مدرسه‌ساز کشور صورت گرفت

احداث 45 هزار کلاس درس در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مدیر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور گفت: 45 هزار کلاس درس در یک دهه گذشته توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

احداث 45 هزار کلاس درس در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید محمدرضا جعفری بعد از ظهر امروز در حاشیه مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان در دبیرستان مرحوم کتابچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز کشور طی مدت 10 سال گذشته 45 هزار کلاس درس احداث کرده‌اند که برخی از آنها، بدون مشارکت دولت ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز خیرین مدرسه ساز کشور یک‌هزار و 660 مدرسه با 7 هزار کلاس درس در سراسر کشور در دست احداث دارند.

به گفته وی، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون 20 درصد از مدارس احداث شده در سراسر کشور توسط خیرین و مشارکت‌های مردمی ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه دولت نیز همراه خیرین در امر مدرسه‌سازی فعالیت داشته است افزود: در لایحه بودجه امسال مجلس نیز دولت 410 میلیارد ریال برای احداث مدرسه در کشور اختصاص داده است.

وی با اشاره به این رهنمود مقام معظم رهبری که تلاش در امر مدرسه‌سازی، جهاد مقدسی است،‌ گفت: امید داریم خیرین بتوانند نیازهای آموزش و پرورش را در امر مدرسه‌سازی تأمین کنند.

وی در ادامه از ورود بنیاد برکت در عرصه مدرسه‌سازی کشور خبر داد و گفت: بنیاد برکت در اولین گام، ساخت یک‌هزار کلاس درس طی مدت چهار سال را در برنامه خود دارد.

مدیر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور خاطرنشان کرد: بنیاد برکت، تاکنون 480 کلاس درس در قالب 128 مدرسه با 640 میلیارد ریال هزینه در سراسر کشور احداث و تحویل آموزش و پرورش داده است.

وی افزود: 520 کلاس درس باقی مانده تعهدات بنیاد برکت تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

جعفری یادآور شد: یکصد و بیست و هشتمین مدرسه بنیاد برکت، اخیرا در شهرستان آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از ورود بانک‌ها در بخش مدرسه‌سازی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر رقابت بانک‌ها در بخش مدرسه‌سازی کشور آغاز شده است و بانک توسعه، در هر یک از استان‌های کشور یک مدرسه را در دست احداث دارد.

مدیر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور، با بیان اینکه تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره‌ها اعلام می‌شود تصریح کرد: در جشنواره اردیبهشت‌ماه سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز کمک و مساعدت انجام شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول