اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان

ایمنی جاده‌های هرمزگان در نوروز نیازمند تمهیدات ویژه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری هرمزگان گفت: جاده‌های این استان طی ایام نوروز از شلوغ‌ترین جاده‌های کشور به شمار می‌رود و در همین راستا ایمن‌سازی هر چه بیشتر این محورها نیازمند تمهیدات گسترده و همه جانبه است.

ایمنی جاده‌های هرمزگان در نوروز نیازمند تمهیدات ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خداداد مقبلی عصر امروز در نشست مشرک شورای راهداری و پلیس راه هرمزگان که با هدف برنامه‌ریزی و تسهیل سفر‌های نوروزی برگزار شد، گفت: استان هرمزگان به ویژه در زمینه محورهای مواصلاتی و جاده‌ها از استان‌های مهم در ایام تعطیلات نوروز و در زمینه مسافری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال، 43 پروژه بزرگراهی، راهداری و راه روستایی در هرمزگان بهره‌برداری شد افزود: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه خصوصا پروژه‌های بزرگراهی انتظار می‌رود میزان تصادفات کاهش چشم‌گیری داشته باشد چنانچه هرمزگان در فروردین ماه سال‌جاری نیز رتبه دوم کشوری کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرد.

مقبلی با بیان اینکه هرمزگان نگین حمل و نقل  کشور است خاطر نشان کرد: اقدام‌های گسترده و وسیعی در حوزه راه‌های هرمزگان صورت گرفته اما این خدمت نیازمند استمرار و توسعه است.

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان ادامه داد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هرمزگان مسافران نوروزی با استفاده از ناوگان عمومی و خودروهای شخصی به سراسر هرمزگان خصوصا بندرعباس سفر می‌کنند که این امر می‌طلبد که نهایت تمهیدات را در این بخش داشته باشیم.

وی افزود: در چنین شرایطی امنیت سفر اولویت راهداری و پلیس راه است لذا با همکاری و تعامل مستمر شرایط سفر را برای هموطنان مهیا می‌کند.

 

*افزایش تعداد گشت‌های پلیس راه در نوروز

فرمانده پلیس راه هرمزگان نیز در ادامه گفت طی 10 ماهه سال جاری 27 درصد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته در استان داشته‌ایم که این امر نشانه ثمر بخش بودن احداث راه‌ها، کنترل ترافیک و ارتقا فرهنگ رانندگی است.

سرهنگ علی مجید‌زاده افزود: در ایام نوروز تیم‌های راهداری و پلیس راه به صورت تلفیقی کار گشت زنی و امداد رسانی را انجام می‌دهند و تعداد گشت‌های نامحسوس هم افزایش می‌یابد.

این مسئول افزود: به رغم توسعه محورهای استان و ارتقا ایمنی راه‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین و سرعت غیر مجاز توسط عامل انسانی همچنان تصادف رخ می‌دهد لذا پلیس راه به طور قاطع با رانندگان متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول