اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در تحلیل خبرگزاری فارس

فارس برای پیشرفت چیزی کم ندارد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه کشوری «ما توانسته‌ایم» شامل دستاوردها و توامندی‌های دستگاه‌های اجرایی استان فارس در شیراز به کار خود پایان داد.

فارس برای پیشرفت چیزی کم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این نمایشگاه از سی‌ام بهمن ماه تا سوم اسفند ماه جاری با ابتکار استانداری فارس با حضور 76 دستگاه دولتی و خصوصی در گروه‌های اقتصادی، زیرساخت، دانش و فناوری و همچنین فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در این نمایشگاه واژه‌های پربار و با مفهوم «ما می‌توانیم» و «عدالت» که از شعارهای محوری و اصلی انقلاب و نظام اسلامی است به نمایش گذاشته و برای مردم نیز عینیت بخشیده شد.

تجمیع متحدگرایانه و متمرکز تمام دستگاه‌های مدیریتی، متولیان و مسئولان حقیقی و حقوقی استان فارس برای نخستین بار در یک مجموعه نمایشگاهی تخصصی از ویژگی‌های این نمایشگاه بود.

اگر چه با توجه به اظهارات مسئولان، این نمایشگاه نتایج یک همکاری و هماهنگی 25 روزه بود، اما مخاطبان بسیاری در عرصه‌های مختلف به ویژه دانش و فناوری را به خود جلب کرد و به نوعی ایجاد نشاط و امید را در مردم به وجود آورد.

عرضه کارآمدی تمام دستگاه‌ها و مقایسه کمی و کیفی با دیگر سازمان‌ها و اداره‌ها در واقع یک حوزه امتحانی بود که مسئولان می‌توانند خود و دیگران را ارزیابی کرده، سؤال‌های مردم را پاسخ داده و نقاط قوت و ضعف خود را ببینند.

بر اساس گزارش‌ها و تحقیق‌های صورت گرفته خبرگزاری فارس، نمایش عملی پاسخ به سؤال مسئولان از خودشان که در کجای مقایسه حضور در جهاد عدالت و پیشرفت قرار دارند، تفکر به گذشته، تعقل در حال و جهش به آینده و تغییر و تحول در مدیریت از اهداف برجسته نمایشگاه بزرگ «ما توانسته‌ایم»بود.

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان متوجه شدند که در عین حال فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها چه قله‌هایی را فتح کرده‌ایم و به دنبال چه اهدافی به ویژه در برنامه چشم‌انداز توسعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم»  و امثال این نمایشگاه‌ها، ضرورتی است که باید در جامعه ما هرچه بیشتر توسعه یابد و مردم با دستاوردهای فرزندان خود در عرصه‌های مختلف آشنا شوند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در حاشیه برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز ضمن قدردانی از تلاش استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: امروز در مقابل هجمه‌ها و تحریم‌های دشمن، نمایش توانمندی‌ها بسیار تاثیرگذار است تا مردم بدانند که توانمندی‌های بسیاری داریم و در بسیاری عرصه‌ها نیز پیشتاز هستیم.

ایمانی ادامه داد: فارس دارای توانمندی‌های باالقوه است و باید مردم هرچه بیشتر با گام‌های اساسی که برای پیشرفت و آبادانی این استان در عرصه‌های مختلف برداشته شده است، آشنا شوند. 

امام جمعه شیراز گفت: انتظار داریم توسعه این فضاها در دستور کار قرار گرفته و در آینده شاهد آشنایی بیشتر مردم از راه‌های مختلف به این دستاوردها باشیم.

*برای پیشرفت فارس هیچ چیزی کم نداریم

استاندار فارس گفت: برای پیشرفت این استان هیچ چیزی کم نداشته و تمام توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف را داریم.

حسین صادق عابدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» ابراز داشت: این نمایشگاه هدیه‌ای به مردم متدین، هوشمند و ایثارگر، به ویژه نسل جوان، برای خوشحالی و شادمانی از راهی است که طی کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» همچنین حمایت از راهی است که در پیش داریم و  آن نیز حضور با نشاط، امیدوارانه و حداکثری در پای صندوق‌های رأی در 12 اسفند ماه جاری و انتخاب نمایندگان اصلح به شمار می‌رود.

استاندار فارس تصریح کرد: نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» نشانه اصابت تیر قدرتمند و هدفمند به قلب دشمنان و مخالفان نظام اسلامی بود و اینکه دشمنان بدانند به هیچ وجهی نمی‌توانند در اراده ملت ایران اسلامی و راهی را که رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته‌اند خلل و سستی ایجاد کنند.

صادق عابدین ابراز داشت: این نمایشگاه نشانه قطعیت یافتن وعده‌های الهی، دستاورد چشم‌انداز و مدیریت بی‌نظیر رهبری معظم و آینده‌نگری، اراده، شجاعت و سلامت نفس مسئولان نظام به ویژه رئیس جمهور و نتیجه اعتماد به نفس مردم و حمایت جهادگونه امت اسلامی از نظام خودشان است.

وی ادامه داد: امیدواریم نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» نقطه عطفی در برپایی نمایشگاه ملی و میزبانی شیراز باشد و یک حرکت تمام‌جانبه را در تمام کشور ایجاد کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همچنین پایه‌گذاری برای آغاز یک حرکت هوشمندانه به سوی پیشرفت‌های بزرگ بعدی است که در سال‌های بعد با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

صادق عابدین بیان داشت: امیدواریم نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» سرآغازی برای رقابت مثبت بسیجی‌وار، هدایت شونده و هدفمند تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های باالقوه و باالفعل این استان، برای جهش به سوی قلّه عدالت و پیشرفت باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: در شش سال گذشته یکی از شعارهای محوری دولت نهم و دهم شعار «می‌شود و می‌توانیم» بود و با برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» تلاش کردیم بعد از شش سال که دولت به دنبال عینیت بخشیدن شعار انقلاب و امام راحل (ره) بوده در فارس این توانمندی‌ها و داشته‌های خود را به نمایش بگذاریم.

وی بیان داشت: زمانی که موفقیت‌های شش سال گذشته را با دولت‌های قبل و یا قبل از انقلاب مقایسه می‌کنیم به قدری آمار شگفت‌انگیز است که به این می‌رسیم هر چه مشکلات و فشارها بیشتر باشد ملت ما مصمم‌تر با قدرت‌تر و علاقه بیشتری کارها را ادامه می‌دهند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: باید بدانیم که در ابتدای راه هستیم و با همت و توکل راه را ادامه دهیم تا فارس را در کشور نمونه کنیم.

صادق عابدین افزود: استان فارس برای نمونه شدن هیچ چیزی کم ندارد و فقط همت جمعی نیاز است.

وی تصریح کرد: فارس تمام امکانات خدادادی از جمله  نیروهای انسانی خلاق و توانمند، نرم‌افزار و سخت‌افزار برای توسعه و پیشرفت را دارد و تنها به تلاش بیشتری نیاز داریم.

استاندار فارس گفت: همگی باید دست به دست یکدیگر داده و به داشته‌های خود اعتماد و باور کنیم و با حرکت به جلو، آینده روشنی را برای این استان رقم بزنیم.

* هدایت مدبرانه فارس به جایگاه واقعی خود

مشاور امور عشایر استاندار فارس و مسئول برگزاری نخستین نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این نمایشگاه به دنبال برنامه‌ریزی برای هدایت مدیرانه استان فارس به سوی جایگاه واقعی خود که به فرموده مقام معظم رهبری در قله است، بود.

امین‌الله قربانی کشکولی ابراز داشت: استان فارس می‌تواند و حقش این است و باید پیشرو و علمدار عدالت و پیشرفت در کشور باشد و در جهان نیز با قدرت و اطمینان خاطر خودنمایی کند.

قربانی کشکولی بیان داشت: ایجاد اطمینان، خودباوری و امیدواری بیشتر به مسئولیت‌پذیری و کمک به تعالی مدیریت در این استان، ارائه نشان و شاخص از وجود ظرفیت و زمینه‌های اطمینان و موفقیت برای سرمایه‌گذاری در منابع انسانی و مالی و کمک به پیشرفت استان است.

کشکولی تصریح کرد: نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» هدیه‌ای از جانب خدمتگزاران مردم در نظام، برای کسب اطلاع، شناخت، خوشحالی و سربلندی بود.

وی بیان داشت: این نمایشگاه در واقع هدیه‌ای از شکوفه‌های خوداتکایی و خودکفایی به امت حزب‌الله و متدین، به پاس حمایت‌های بی‌دریغشان از نظام، رهبری معظم و دولت در 33 سال پاسداری مخلصانه و مقاومت شجاعانه بود.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول