اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل:

بازیافت زباله به سمت مکانیزه شدن پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل گفت: بازیافت زباله در کشور و این استان به سمت صنعتی و مکانیزه شدن پیش می‌رود و در این زمینه ابزارها و راهکارهای مناسب نیز پیش‌بینی شده است.

بازیافت زباله به سمت مکانیزه شدن پیش می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ عباسقلی‌زاده پیش از ظهر امروز در گردهمایی سازمان‌های پسماند شهرداری‌های این استان اظهار داشت: در استان اردبیل نیز این برنامه با دعوت از یک سرمایه‌گذار برای ساخت نخستین کارخانه کمپوست آغاز شده و انتظار داریم در اکثر شهرهای استان اردبیل چنین مجموعه‌ای در شهرهای مختلف راه‌اندازی شود.
 وی به تدوین نظام جامع پسماند استان و اجرایی شدن اصول و برنامه‌های آن در سال‌های آینده اشاره و خاطرنشان کرد: بازیافت زباله همچنان شیوه سنتی خود را در جای جای کشور حفظ کرده و امیدواریم با یک حرکت اساسی در این زمینه بتوانیم بازیافت زباله را از شکل سنتی به شکل صنعتی و مدرن درآوریم.
مدیرکل امور شهری استانداری اردبیل در ادامه بیان داشت: در حال حاضر به دلیل بازنگری در وضعیت جمع‌آوری و بازیافت زباله طرح پسماند در شهرهای مختلف استان اردبیل با کمک سازمان پسماند شهرداری‌ها آغاز شده که انتظار می‌رود این کار ادامه پیدا کند.
عباسقلی‌زاده با ابراز خرسندی از تجمیع سازمان پسماند با سازمان موتوری شهرداری اردبیل برای ارائه خدمات جامع و کامل گفت: انتظار می‌رود در شهرهای متفاوت این برنامه ادامه پیدا کند و یک سازمان قوی و کارآمد را در عملیاتی کردن طرح جامع پسماند شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: در تبیین این طرح به گونه‌ای اقدام شده تا در دو دهه آینده مشکلی از لحاظ دفن بهداشتی و اصولی زباله نداشته باشیم و بسیاری از معضلات نیز در این باب از بین برود.
این مسئول ضرورت اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا را خواستار شد و تصریح کرد: شیوه سنتی بازیافت زباله در کشور یک معضل و مشکل اساسی است و ما باید از سازمان‌های پیشرو در این حوزه به ویژه سازمان پسماند شهرداری مشهد، تهران و استان همجوار خود آذربایجان شرقی برای اجرای طرح‌های مناسب استفاده کنیم.
عباسقلی‌زاده در پایان سخنان خود اذعان داشت: بر اساس قوانین و مقررات موجود در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها سازمان پسماند شکل می‌گیرد و براساس سیاست ابلاغی باید فعالیت‌های مثمر ثمری را ارائه کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول