اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

بیش از 1000 اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ارسال شد

خبرگزاری فارس: معاون دفتر ارتباطات و اطلاعات آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد یک هزار و 416 فیلم در بخش داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بیش از 1000 اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی زائری ظهر امروز در افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در پژوهشکده عباس‌زادگان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این فیلم‌ها در زمینه علمی، آموزشی و تربیتی است.

معاون دفتر ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: جشنواره فیلم رشد هم‌زمان در مشهد و شهرستان‌های تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران، سبزوار، کاشمر، گناباد و نیشابور به مدت پنج روز از 20 تا 25 بهمن برگزار می‌شود.

وی گفت: پس از برگزاری این جشنواره در 17 استان دیگر از جمله آذربایجان‌غربی، هرمزگان و خراسان‌رضوی در معرض دید فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

زائری در ادامه به تقسیم‌بندی فیلم‌های آموزشی در قالب‌های مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و افزود: فیلم‌هایی که در قالب غیر مستقیم است به دو ساختار مستند، انیمیشن و داستانی تقسیم می‌شوند که فیلم‌های مستند در زمینه علمی، اطلاعات فراوانی به مخاطبان ارائه می‌دهد. 

معاون دفتر ارتباطات و اطلاعات آموزش و پرورش گفت: 18داور (9خارجی، 9 ایرانی) 294 فیلم منتخب را در چهار روز داوری می‌کنند.

وی هزینه اجرای فیلم به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد 250 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 30 وزارتخانه، نهاد و بخش ‌خصوصی برای برپایی این جشنواره کمک مالی کردند.

در ادامه این مراسم محمدتقی پیشنمازی معاون پژوهش، برنامه و نیروی ‌انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: رویکرد معارف اسلامی بر کیفیت مسائل تاثیر دارد و توجه رسانه در تفکیک مطالب درسی همراه با آموزش رسانه‌ای نقش مؤثری ایفا می‌کند.

پیشنمازی افزود: حضور فیلم در کلاس درس، از خشکی مطالب درسی برای آموزش صحیح در میان دانش‌آموزان می‌کاهد.

معاون پژوهش، برنامه و نیروی ‌انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: در دنیای مجازی امروز دیگر دانش‌آموزان نباید در روزهای تعطیل برفی و ایام مریضی احتیاج به کلاس درس حضوری داشته و خود را از آموزش در این روز محروم کنند.

وی گفت: روحیه پژوهشگری در میان دانش‌آموزان باید بیشتر از گذشته در مدرسه‌ها نقش ایفا کند.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول