اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

ذخایر سدهای خراسان شمالی به حجم پارسال نزدیک شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان در پایان بهمن‌ماه امسال به مدت مشابه سال گذشته نزدیک شده است.

ذخایر سدهای خراسان شمالی به حجم پارسال نزدیک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، علیرضا عامری مجموع حجم ذخایر آب سدهای استان در پایان بهمن ماه سال جاری را 103 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

وی یادآور شد: پارسال در این زمان 105 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده بود.

عامری تصریح کرد: مجموع توان تنظیم سدهای استان 165 میلیون مترمکعب در سال و در شرایط کنونی حجم قابل توجهی از مخازن سدهای استان خالی است به طوری که سد شیرین‌دره به عنوان بزرگ‌ترین سد استان 9 میلیون مترمکعب از حجم ذخیره شده در مدت مشابه پارسال کمتر دارد.

وی با اشاره به بارندگی‌های نسبتاً مناسب سال جاری مقدار متوسط بارش ثبت شده توسط ایستگاه‌های اندازه‌گیری این شرکت در استان را از اول مهر ماه تا یکم بهمن ماه، 142 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 33 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اضافه کرد: بارش‌های ملایم موجب نفوذ آب ناشی از برف و باران در لایه‌های خاک شده و خروجی به شکل جریان سطحی غیرمعمول و سیلاب برای افزایش ذخایر سدهای استان نداشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود 84 میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای مصارف کشاورزی و محیط زیست رها شده در حالی که در همین مدت حدود 78 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن این سدها شده است.

عامری تأکید کرد: کشاورزان باید با برنامه‌ریزی صحیح کشت برای بهار سال آینده در مدیریت صحیح بهره‌برداری از منابع آب موجود و پیشگیری از بروز بحران کم‌آبی، همکاری کنند.

در استان خراسان شمالی تاکنون پنج سد با مجموع توان تنظیم 165 میلیون مترمکعب در سال ساخته شده است.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول