اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

میانه 41 سد بزرگ و کوچک دارد/ کارآیی استخرهای پلیمری بیش از سدهای میانه است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه بیش از 300 استخر پلیمری و 41 سد بزرگ و کوچک در شهرستان میانه وجود دارد، گفت: کارآیی استخرهای پلیمری بیش از سدهای شهرستان است.

میانه 41 سد بزرگ و کوچک دارد/  کارآیی استخرهای پلیمری بیش از سدهای میانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور، صبح امروز در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی این شهرستان، اظهار کرد: کشاورزان شهرستان میانه به ویژه بخش کندوان به ارزش اقتصادی استفاده بهینه از آب پی برده‌اند زیرا در این منطقه با افزایش سیستم‌های انتقال و آبیاری مدرن و تحت فشار در آینده نزدیک شاهد تغییر کامل آبیاری سنتی به مدرن خواهیم بود.
وی افزود: بخش کندوان، گل سرسبد شهرستان از لحاظ کشاورزی و باغی است و مردم و دولت به این امر واقف هستند. 
خلفاپور با بیان اینکه باید سعی شود به‌هنگام بروز خسارات، به صورت عادلانه و جدی به این بخش توجه شود، ادامه داد: در صورت بی‌مهری با قدرت و شدت پیگیری و برخورد خواهیم کرد.
خلفاپور با بیان اینکه بیش از 300 استخر پلیمری و 41 سد بزرگ و کوچک در شهرستان میانه وجود دارد، افزود: کارایی استخرهای پلیمری بیش از سدهای شهرستان است و مردم به ارزش استفاده بهینه از آب خصوصاً در بخش کندوان پی برده‌اند زیرا در این منطقه با افزایش آبیاری مدرن و تحت فشار و تبدیل سیستم‌های انتقال آب سنتی به شیوه‌های مدرن ( کانال‌ها و لوله‌گذاری ) شاهد حذف آبیاری سنتی خواهیم بود، البته در این راستا باید از لحاظ حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی و بیمه توجهات ویژه‌ای صورت پذیرد.
فرماندار شهرستان میانه همچنین گفت: شهرستان میانه در حوزه تولید سیب، دومین شهرستان در سطح استان آذربایجان‌شرقی بوده و در اکثر تولیدات رتبه نخست را دارا است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با مطالعه و هوشمندی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند بر حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را به شهرستان‌های دیگر نبرند.
خلفاپور با بیان اینکه نیاز است تا بانک کشاورزی مجموعه شهرستان را تقویت کرده و از تولیدکنندگان حمایت کنند، افزود: افراد متعددی بنا به دلایلی بسیار ناچیز از قبیل عدم حمایت بانک‌ها و مسئولان از شهرستان مهاجرت کرده و از لحاظ مالی هم موفق شده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول