اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطارزاده:

امسال 12 میلیارد مترمکعب به حجم آب سدهای کشور افزوده شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: امسال موفق شدیم 12 میلیارد مترمکعب به حج آب سدهای کشور اضافه کنیم.

امسال 12 میلیارد مترمکعب به حجم آب سدهای کشور افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا عطارزاده پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی دانش سنتی مدیریت منابع آب در یزد اظهار داشت: یزد یکی از شهرهایی است که مردان تلاشگر آن با هنر خود طرح‌هایی را به جهان عرضه کردند که این طرح‌ها هنوز نهفته‌های بسیاری دارد، این طرح‌ها باید به دنیا عرضه شود و اندیشمندان دنیا از آن بهره بگیرند.

عطارزاده تأکید کرد: گذشتگان ابداعات و ایده‌های بسیار علمی و کاربردی در حوزه آب داشته‌اند که لازم است امروز در مورد آنها تحقیقات بیشتری انجام و بر روی این طرح‌ها تمرکز شود و راه حل‌هایی برای مدیریت دانش آینده طرح‌ریزی شود.

وی ادامه داد: هم ایرانیان و هم دانشمندان حوزه آب در جهان باید دست به دست یکدیگر بدهند و دانش و تفکر خود را تبادل کنند و منابع آب را با روش‌های مختلف مدیریت نمایند.

عطارزاده با بیان اینکه در چند قرن گذشته تلاش‌های بسیاری در حوزه آب صورت گرفته است، عنوان کرد: پس از انقلاب طرح جامعه به هم پیوسته آب در سراسر کشور اجرا شد و با توجه به منابع آبی حوزه‌های مختلف، انتقال آب از مناطق آب‌خیز به مناطق خشک صورت گرفت و قرار است از سال 91 این مدل مدیریتی در کل کشور به مرحله اجرا درآید.

عطارزاده یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت منابع آب را ذخیره‌سازی سیلاب‌ها در مناطق مختلف کشور اعلام کرد و افزود: با ایجاد سدها در مسیر سیلاب‌ها، علاوه بر ذخیره سیلاب، از آسیب وارد شدن به شهرها و روستاهای در مسیر سیلاب‌ها نیز جلوگیری شد.

وی سد کارون را از جمله این سدها برشمرد و یادآور شد: سد کارون بزرگ‌ترین سد دو قوسی جهان است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: امسال موفق شدیم 12 میلیارد مترمکعب به حجم 40 میلیارد مترمکعبی سدهای کشور اضافه کنیم و بسیاری از سدها امسال بهره‌برداری یا آبگیری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از وظایف استانداران کمک به مدیریت آب است و این دستور رهبری و وظیفه مجلس نیز هست.

عطارزاده ادامه داد: با وجود خشک‌سالی‌های متوالی، با همکاری و همراهی استانداران توانستیم مشکلات ناشی از این پدیده را تحت کنترل قرار دهیم، وزارت نیرو هم‌چنین طرح‌های گسترده‌ای برای کنترل و استفاده بهینه از رودخانه‌ها دارد که در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی دانش سنتی مدیریت منابع آب با حضور 300 پژوهشگر از 38 کشور جهان به مدت سه روز در یزد برگزار می‌شود و این همایش هم‌اکنون در سالن شهید عباس‌پور برق منطقه‌ای یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول