اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون حفاظت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

بارندگی‌ها تاثیری بر ذخایر سدهای خراسان شمالی نداشت

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بارندگی‌های اخیر در استان هر چند برای کشت پاییزه مناسب بوده اما تاثیری بر ذخایر سدهای این استان نداشته است.

بارندگی‌ها تاثیری بر ذخایر سدهای خراسان شمالی نداشت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، رضا نعیمی اظهار داشت: بارش‌های ملایم موجب نفوذ آب ناشی از برف و باران در لایه‌های خاک شده و خروجی به شکل جریان سطحی نداشته است.  
وی همچنین از کاهش ذخایر آب سدهای استان طی چند سال اخیر خبر داد و علت آن را کاهش شدید بارندگی در استان، بهره برداری نادرست کشاورزان و هدر رفت بخش عمده آب در این بخش اعلام کرد.
نعیمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 78 میلیون متر مکعب آب از سدهای استان برای مصارف کشاورزی و محیط زیست رها شده در حالی که در همین مدت حدود 55 میلیون متر مکعب آب وارد مخازن این سدها شده است.      
وی اظهار داشت: با وجود ورودی 24 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب به سد شیرین دره در سال جاری، این سد بیشترین خروجی آب را به مقدار 48 میلیون و 500 هزار متر مکعب در بین سدهای استان داشته است.       
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: از سدهای اسفراین و شیروان نیز از ابتدای امسال به ترتیب 18 و 12 میلیون متر مکعب آب رها شده در حالیکه مقدار ورودی آب به این سدها به ترتیب حدود 20 و 9 میلیون متر مکعب بوده است.    
وی مجموع ذخایر موجود آب در مخازن سدهای استان در شرایط کنونی را کمتر از 86 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: کشاورزان باید با برنامه‌ریزی صحیح کشت برای مدیریت صحیح بهره برداری از منابع آب موجود در پیشگیری از بروز بحران کم آبی همکاری کنند.       
در استان خراسان شمالی تاکنون پنج سد با مجموع توان تنظیم 165 میلیون متر مکعب در سال ساخته شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول