اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهره‌برداری خطوط انتقال گاز نور خبر داد

ثبت رکورد 24 ساعته تعمیر خطوط گازرسانی در نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهره‌برداری خطوط انتقال گاز نور گفت: ماموران تعمیر و مراقبت خطوط گاز نور در قطعی گاز اخیر گیلان و مازندران با تعمیر و بازسازی هشت نقطه برش در کمتر از 24 ساعت رکورد مناسبی ثبت کردند.

ثبت رکورد 24 ساعته تعمیر خطوط گازرسانی در نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور سید رسول موسوی صبح امروز در جلسه ستاد سوخت این شهرستان گفت: این اداره متولی خطوط انتقال گاز استان به منظور انتقال بهینه گاز به مشترکان است.

وی یادآور شد: دو طرفه کردن خطوط انتقال از نور و رامسر از اقدامات سال 86 بود که بعد از کاهش واردات از ترکمنستان و قطع گاز صورت گرفت تا مشکل مشترکان رفع و در تامین گاز با مشکل کمتری مواجه شویم.

رئیس اداره بهره‌برداری خطوط انتقال گاز نور با اشاره به اینکه برخی از مشکلات از جمله نشتی در خطوط گاز قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: در بحث تعمیرات ممکن است هر گونه حادثه و اتفاقی رخ دهد و وظیفه این اداره حفاظت از خطوط است .

موسوی گفت: در تعمیرات خطوط گیلان هم که موجب قطعی چند ساعته گاز شد، اگر قطع موقتی برای تعمیر انجام نمی‌شد شاید موجب قطعی چند روزه می‌شد و مشکلات فراتر می‌رفت زیرا این خطوط سه استان مازندران، گیلان و گلستان را پشتیبانی می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مازندران از نظر خطوط مشکلی نداریم و این خط تا یک‌هزار و 50 پی.سی.آی طراحی شده و تاکنون ماکزیمم مصرف تا 750 بوده است، گاهی براثر مصرف زیاد فشار پایین می‌آید و براساس میزان ورودی گاز فشار خط تغییر می‌کند که 16 ایستگاه در مسیر نظارت می‌شوند تا شیر اصلی بسته نشود.

وی تصریح کرد: کنترل اصلی در خط ایستگاه ترکمنستان و خط نکا صورت می‌گیرد.

رئیس اداره بهره‌برداری خطوط انتقال گاز نور در ادامه به رعایت حریم اختصاصی لوله گاز اشاره کرد و گفت: در صورت بروز احتمالی حادثه با بحران جدی مواجه می‌‌شویم بنابراین لازم است دستگاه‌ها، پیمانکاران و سایر افراد در زمان حفاری به ویژه استفاده از بیل بکهو در حفاری‌ها با خطوط لوله همکاری و هماهنگی داشته باشند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

موسوی در ارتباط با حریم اختصاصی لوله گاز و لوله‌های استفاده شده در مسیر اضافه کرد: تا سال 84 حریم اعلامی 40 متر و از سال 84 تاکنون 200 متر و اکنون 250 متر اعلام شده و لوله به‌کار رفته 70 تا 75 درصد کلاس بی(B)است که با توجه به مصوبه دولت در بحث تغییر لوله از بی(B) به ای(A) به دلیل منطقه ویژه محسوب شدن شمال در حال پیگیری هستیم و امیدواریم خط دوم احداث و این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول