اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در طبس خبر داد

امکان تأمین گاز برای 140 سال آینده کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم‌اکنون روزانه 550 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود که حتی با افزایش مصرف به یک میلیارد مترمکعب نیز، کشورمان حداقل تا 140 سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهد بود.

امکان تأمین گاز برای 140 سال آینده کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس جواد اوجی ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی گازرسانی به شهر طبس، وزارت نفت را خاک‌ریز و سنگر مقدم اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: ایران با دارا بودن بالغ بر 35 هزار میلیارد مترمکعب گاز قابل برداشت، پس از کشور روسیه بیشترین حجم منابع گاز را در اختیار دارد و علاوه بر این چهارمین تولیدکننده گاز در دنیا است.

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید گاز کشور حدود 40 میلیون مترمکعب در روز بود که بخش زیادی از آن به وسیله مشعل‌ها در استان خوزستان می‌سوخت و با دارا بودن تنها یک پالایشگاه، فقط پنج شهر و یک روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند، اما امروز به لطف خداوند متعال و تلاش متخصصان، تکنسین‌ها و مهندسان داخلی، ایران دارای 13 پالایشگاه است و بیش از 13 هزار روستا و 920 شهر کشورمان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: امروز تمام توربوکمپرسورهای نیروگاه‌های برق کشور، بیش از 40 هزار واحد صنعتی، و 75 درصد خانوارهای کشور از جمله بیش از 50 درصد خانوارهای روستایی و 95 درصد خانوارهای شهری از گاز بهره می‌برند که چنین آماری در هیچ یک از کشورهای منطقه و حتی کشورهای آسیا و اروپا بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه، تا پایان این برنامه بیش از 75 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد که علاوه بر این استفاده از سایر انواع انرژی مانند زغالسنگ و انرژی خورشیدی نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

اوجی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اِعمال تحریم از سوی دشمنان در طول 33 سال عمر انقلاب، اما امروز بیش از 600 میلیون مترمکعب نفت و گاز به صورت روزانه در کشور تولید می‌کنیم که تمامی تجهیزات و تأسیسات مربوطه به وسیله نیروهای بومی کشور راه‌بری می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح کشور بیش از 200 هزار کیلومتر خطوط انتقال سراسری قوی و ضعیف وجود دارد و روزانه حدود 550 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود، که حتی در صورت افزایش مصرف تا یک میلیارد مترمکعب هم کشورمان حداقل تا 140 سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند خواهد بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول