اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز / رکورد تولید گاز در پارس جنوبی شکسته شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز رکورد تولید گاز پارس جنوبی شکسته شد.

تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز / رکورد تولید گاز در پارس جنوبی شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه موسی سوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و تمام فازها با تلاش متخصصان داخلی به مرحله بسیار خوبی رسیده‌اند.

وی افزود: حمایت از طرح‌های پژوهشی مرتبط با صنعت نفت امری بسیار مهم است و برگزاری همایش توسعه پایدار در واقع گام بزرگی در تقویت دانایی‌محوری و دانش‌بنیان در پروژه‌های پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی عملیات ساخت و راه‌اندازی هم‌زمان 18 فاز در پارس جنوبی در حال انجام است و بدون تردید را‌ه‌اندازی این فازها در افزایش تولید ناخالص ملی اثربخش است.

سوری با بیان اینکه ارزش ذخایر پارس جنوبی 4 هزار و 400 میلیارد دلار است یادآور شد: در صورت بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی در مجموع بیش از 4 هزار و 400 میلیارد دلار سود عاید کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری 11 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه پارس جنوبی جذب شده و این در حالی است که برای سال‌ جاری جذب 21 میلیارد دلار منابع مالی هدف‌گذاری شده بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از اولتیماتوم به پیمانکاران ضعیف پارس جنوبی خبر داد و افزود: مسئولان وزارت نفت از پیمانکاران موفق پارس جنوبی تجلیل می‌کنند و به پیمانکاران ضعیف و کسانی که در اجرای تعهداتشان موفق نبوده‌اند اولتیماتوم داده‌ایم و این پیمانکاران با کاهش حجم فعالیت و یا اخراج از پروژه‌ها روبه‌رو می‌شوند.

سوری از شکسته شدن رکورد تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت:‌ در سال جاری به متوسط روزانه تولید 280 میلیون مترمکعب رسیده‌ایم و در حال حاضر با اجرای طرح‌های جدید به رکورد ارزشمند تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز رسیده‌ایم.

وی ابراز داشت:‌ از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست اجرا هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول