اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

حضور در انتخابات نشانه حمایت از نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سربیشه گفت:‌ حضور در انتخابات به منزله حمایت از نظام است و باید همه مردم به این تکلیف شرعی خود عمل کنند.

حضور در انتخابات نشانه حمایت از نظام است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، در پاسخ به این سئوال که چه راهکار اجرایی برای جذب حضور حداکثری مردم وجود دارد، اظهار داشت: شاید نیاز به راهکار اجرایی در این زمینه وجود نداشته باشد و دشمنان بهترین راهکار را برای جذب حضور حداکثری مردم انجام می‌دهند.

وی افزود: دشمنان از روی جهل و نادانی خود کارهایی را انجام می‌دهند که مردم را برای حضور در صحنه ترغیب و تشویق کردند و امروز شاهد این هستیم که موج تبلیغات فراوان دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم توسط گروهک‌ها و جریانات مختلف آغاز شده است.

امام جمعه سربیشه ادامه داد: علاوه بر این وظیفه علما و روحانیت است که به بیان جنبه شرعی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بپردازند و منافع حضور آنها هم از نظر تکلیف شرعی که بر اساس فتوای مراجع است و از طرف دیگر فرمایشات رهبری برای همه یک حکم است، برای همه مردم تبیین شود.

محمدی افزود: از طرف دیگر حمایت از نظام وظیفه آحاد مردم است و حضور در انتخابات به نوعی حمایت از نظام است و کسانی که دلسوز نظام هستند و دلشان برای نظام می‌تپد باید حضور فعالی در انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: این نظام ارزان به دست نیامده است و خون‌های زیادی پای این انقلاب ریخته شده و اگر کسی امروز در حمایت از نظام و در راه رسیدن به اهداف امام (ره) و شهدا کوتاهی کند مدیون است و این دین باید با حضور پرشور در انتخابات ادا شود.

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: مردم علاوه بر حضور در انتخابات باید در راستای انتخاب فرد اصلح نیز هوشیارانه عمل کنند و این انتخاب نباید با خواسته‌های شخصی صرف انجام شود و مردم باید کسی را راهی مجلس کنند که پشت سر ولایت فقیه حرکت و منافع کشور و نظام را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.

محمدی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نباید در راستای کمرنگ کردن ارزش‌ها گام بردارند و باید چارچوب‌های نظام و احکام الهی را رعایت کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول