اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

4.5 میلیون گردشگر نوروزی از چهارمحال و بختیاری بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‏شود در ایام نوروز سال 91 افزون بر 4 میلیون و 500 هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی و توریستی این استان بازدید کنند.

4.5 میلیون گردشگر نوروزی از چهارمحال و بختیاری بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش ازظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی این استان، اظهار داشت: در سال‌ جاری به‌منظور معرفی هرچه بیشتر این استان به مسافران نوروزی تدوین یک دفترچه از قابلیت‌های توریستی و گردشگری این استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دفترچه در تیراژ 100 هزار جلد چاپ و در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می‏شود، گفت: بر این اساس به‌منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران و مهمانان نوروزی لازم است تا دستگاه‌های اجرایی این استان تا هفتم اسفندماه جاری اطلاعات خود را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند.

ریاحی خاطرنشان کرد: در این دفترچه ضوابط لازم و ضروری برای مسافران، هشدارهای پلیسی، شماره تماس هتل‌ها و مراکز اقامتی استان، نقشه استان، تقویم سال 91، تصاویری از جاذبه‌های گردشگری این استان، معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری این استان، معرفی چهره‌های سرشناس این استان ، تاریخچه و جغرافیایی این استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به‌ منظور ارائه یک کار مطلوب از تجربیات استان‌های همجوار استفاده شده است، تا این دفترچه نه تنها در ایام نوروزی بلکه در دیگر ایام سال در اختیار مسافران و گردشگران این استان قرار داده شود.

وی با اشاره به هزینه طراحی و چاپ این دفترچه، گفت: به‌منظور تهیه یک 100 هزار جلد از این دفترچه مبلغی افزون بر 120 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

ریاحی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای استقبال از مسافران نوروزی این استان، گفت: 10 محور مهم و محوری این استان مشخص شده است تا با استقرار نیروهای آماری این سازمان نسبت به ثبت پلاک خودروهای عبوری تعداد مسافران وارد شده به استان با ذکر مبدأ سفر آنها بتوانیم آمار جامع و کاملی از تعداد مسافران ورودی به این استان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است افزون بر 4 میلیون و 500 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از این استان بازدید داشته باشند که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته دفترچه معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان در اختیار 10 درصد از خودروهای ورودی به این استان قرار داده می‎شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول