اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

نمایندگان قول‌های وسوسه‌انگیز ندهند / نباید اعتماد مردم را سلب کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده شورای صنفی دانشگاه بیرجند از نمایندگان خواست که قول‌های وسوسه‌انگیز ندهند، چون اگر قول‌های آنان به سرانجام نرسد سبب عدم اعتماد مردم به نمایندگان دیگر مجلس شده و این ضربه بزرگی بر پیکر انقلاب است.

نمایندگان قول‌های وسوسه‌انگیز ندهند / نباید اعتماد مردم را سلب کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رسول حسنی نماینده شورای صنفی دانشگاه بیرجند در راستای سلسله نشست‌های انتخاباتی سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان‌جنوبی به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه انتخابات پرداخت.

حسنی با بیان اینکه نمایندگان باید عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: با توجه به شرایط منطقه‌ای و زمانی و اقدامات خصمانه‌ای که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند و ترورهای متعددی صورت گرفته، این انتخابات هم همانند سال‌های قبل باشکوه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تنوع کاندیداها و وجود حزب‌های جدید که از تنوع بالایی برخوردار است بی‌شک در حضور سبز مردم در این انتخابات تأثیر می‌گذارد.

*نمایندگان باید برنامه کلان برای کشور داشته باشند

نماینده شورای صنفی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: نمایندگان باید پیرو آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی رضوان‌الله علیه باشند و در چارچوب برنامه بیست ساله حرکت کنند و برنامه پنج ساله را به عنوان یک جزء از برنامه کلان کشور در اهداف خود گنجانده باشند.

حسنی گفت: نمایندگان باید با توجه به تخصصی که دارند قدرت تحلیل بالای شرایط منطقه‌ای و جهانی را نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: نمایندگان اهل شعار و دارای حامی مالی زیادی نباشند و به قول‌هایی که می‌دهند با توجه به قدرت و امکان‌پذیری وفا کنند.

*سابقه اجرایی در عملکرد نماینده بسیار مؤثر است

نماینده شورای صنفی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: نمایندگان باید دارای سابقه اجرایی بالایی بوده و این سابقه اجرایی سبب آشنایی بیشتر از خواسته‌های مردم و حوزه انتخاباتیش و مشکلاتی که مردم با آن سر و کار دارند، باشد.

حسنی افزود: نمایندگان باید به اهمیت اتحاد در تمامی شرایط واقف باشند و عدالت و دفاع از حقوق مردمی که به او رأی داده‌اند را اصل کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه نمایندگان سعی کنند تا جایی که می‌توانند قول‌های وسوسه‌انگیز ندهند چون اگر قول‌های آنان به سرانجام نرسد سبب عدم اعتماد مردم به نمایندگان دیگر مجلس می‌شود و این ضربه بزرگی بر پیکر انقلاب است، یادآور شد: نماینده باید حقایق را بگوید و تفسیر شده حقایق را نگوید چون اگر مردم حقایق را بدانند بهتر می‌توانند قضاوت کنند.

*دشمن قبل،بعد و حین انتخابات خدشه وارد می‌کند

نماینده شورای صنفی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: طبیعتاً هر انتخاباتی مثل یک رفراندوم است و اگر مردم شرکت کنند و حتی رأی سفید هم بدهند این خود دلیل بزرگی بر این است که مردم نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و در نتیجه مشارکت بالا سبب می‌شود که مسئولان نظام هنگام تصمیم‌گیری از پشتوانه مردم به خوبی در مجامع جهانی استفاده کنند.

حسنی تصریح کرد: دشمنان قبل از انتخابات از سرد بودن انتخابات حرف به میان می‌آورند و می‌خواهند اهداف مستکبرانه و صاحبان قدرت را پیاده کنند که باید هوشیار بود.

وی گفت: دشمنان نظام بعد از انتخابات هم مثل همیشه یا حضور مردم را نادیده می‌گیرند یا بحث انتخابات را به انحراف می‌کشند و از اصل موضوع و حضور حماسی مردم ولایت‌مدار ما بحثی به میان نمی‌‌آید.

حسنی با بیان اینکه به فرموده امام(ره) مجلس در رأس امور است، تأکید کرد: در نتیجه اگر رأس مجلس قوی انتخاب شود کارها بهتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول