اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی:

رزمایش‌های نظامی توانمندی پنهان ایران را به نمایش می‌گذارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رزمایش‌های ارتش و سپاه از سوی غرب به دقت رصد و مطالعه می‌شود، افزود: آنها با برگزاری هر رزمایش بیش از گذشته با توانایی‌های نظامی ایران آشنا می‌شوند.

رزمایش‌های نظامی توانمندی پنهان ایران را به نمایش می‌گذارد

محمداسماعیل‌ کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: در تمام کشورها رزمایش‌ها و مانورهای نظامی با چند هدف اصلی برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها افزایش نیروی تدافعی برای برخورد با بحران‌های احتمالی، افزایش میزان آمادگی برای مقابله با تجاوز دشمن و بالاخره استفاده از اهرم بازدارندگی مانورهای نظامی است.

وی افزود: فرماندهان ارشد نظامی در دنیا معتقدند که این رزمایش‌ها باید در فواصل زمانی معین و به صورت مستمر و مداوم برگزار شود که این امر در عرف دیپلماتیک و نظامی نیز پذیرفته شده است.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: براساس قوانین بین‌المللی این حق به کشورهای مختلف داده شده است که ارتش‌ها و نیروهای نظامی آنها در سرزمین‌های آزاد و بین‌المللی مانند آب‌های آزاد اقدام به برگزاری رزمایش نظامی حتی به صورت چند جانبه و با همکاری کشورهای مختلف کنند.

* رزمایش‌های ارتش و سپاه به دقت از سوی غربی‌ها رصد می‌شود

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تهدید کشورهای زورگو علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس تصور می‌کنند که تهدیدهای آنها ملت ایران را مأیوس کرده و موجب می‌شود که ما دست از پیگیری اهداف خود برداریم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر آنها به صورت مستمر و مداوم توان نظامی ایران را رصد کرده و به عنوان نمونه اخبار برگزاری رزمایش‌های کشورمان را به صورت لحظه‌ای پیگیری می‌کنند.

* تأثیر برگزاری رزمایش‌های بزرگ سپاه و ارتش در عدم تعرض به خاک ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع یکی از دلایل اصلی اینکه آمریکا و عوامل آن مانند سگ نگهبانش در منطقه تاکنون به خود اجازه تعرض به ایران را نداده‌اند، برگزاری رزمایش‌های بزرگ سپاه و ارتش است.

کوثری خاطرنشان کرد: آنها پس از برگزاری هر مانور بیشتر از گذشته با توان نظامی ایران آشنا شده و از حمله به ایران هراس دارند.

وی تأکید کرد: بنابراین در شرایطی که غربی‌ها تهدیدهای لفظی خود علیه ایران را افزایش داده‌اند، لازم است که نیروهای مسلح تعداد رزمایش‌های خود را افزایش دهند.

* مردم پس از هر مانور نظامی امیدوارتر می‌شوند

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت ادامه داد: این رزمایش‌ها چند تأثیر مهم در تحولات داخلی و خارجی کشورمان داشته و مهم‌ترین آن بازدارندگی در برابر تعرض‌های احتمالی است.

کوثری متذکر شد: از سوی دیگر مردم ما پس از برگزاری هر مانور و زمانی که با اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح آشنا می‌شوند، امیدوارتر شده و با قوت قلب بیشتری از نظام حمایت می‌کنند.

لازم به توضیح است، طی چند ماه اخیر چندین رزمایش بزرگ نظامی توسط نیروهای مسلح کشورمان از جمله رزمایش ولایت نیروی دریایی ارتش، رزمایش موشکی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز، رزمایش پدافند هوایی خاتم‌ و رزمایش‌های والفجر و ثارالله سپاه برگزار شده است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول