اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز رزمایش ثار‌الله صورت گرفت

ارزیابی عملکرد سامانه‌های مقابله با تهدیدات ارتفاع کم در منطقه رزمایش

خبرگزاری فارس: در دومین مرحله از دومین روز رزمایش ثار‌الله عملکرد انواع سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی برد متوسط در ارتفاع کم نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

ارزیابی عملکرد سامانه‌های مقابله با تهدیدات ارتفاع کم در منطقه رزمایش

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر امروز نیز در این مرحله هواپیماهای با سرنشین و پهپادهای دشمن فرضی با حرکت در ارتفاع کم به حریم هوایی منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش تجاوز کرده و دیده‌بان‌ها و سامانه‌های الکترونیکی موجود در شبکه یکپارچه پدافندی پس از کشف آنها و اطلاع از وضعیت آنها با این پرنده‌ها درگیر شدند. ضمن اینکه ارتفاع کم محدوده هوایی حدود 10 هزار پا از سطح زمین را شامل می‌شود.

در این مرحله در پی تهاجم هواپیماهای شکاری بمب‌افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آفندی با عنوان کشور نارنجی (دشمن فرضی)، به مناطق حساس و حیاتی منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش سامانه‌های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین جنگ‌افزارهای توپخانه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش گسترش یافته، در مرکز و منطقه محدوده عملیاتی رزمایش با انجام اقدامات تاکتیکی از جمله کشف، شناسایی، تعقیب و رهگیری و در نهایت تیراندازی به سمت هواپیماهای بدون سرنشین موفق به انهدام و سرنگونی تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین مهاجم شدند و بار دیگر توانمندی‌های بی‌نظیر موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

ارزیابی عملکرد سامانه‌های توپ 35 میلیمتری اورلیکن، سامانه‌های توپ استایگاد و راپییر تجهیز شده به الکترواپتیک و فاصله یاب لیزری و همچنین موشک‌های دوش پرتاب توسط کارکنان جوان و آموزش دیده از جمله اهداف این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت در حضور ناظران و کارشناسان نظامی رزمایش به اجرا درآمد.

همچنین در این مرحله از رزمایش انواع هواپیماهای شناسایی و شکاری، رهگیر طرح پدافندی (اسکرامبل و CAP) در کنار فعالیت گسترده شبکه راداری پدافند هوایی، شبکه دیده‌بانی بصری و مراکز جمع‌آوری اطلاعات (فاشا) تمام مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری با هواپیماهای نیروهای متخاصم را با موفقیت کامل انجام دادند و به همه اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول