اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظاتی پیش

رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا در بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: لحظاتی پیش رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در قالب باز‌تمرین تاکتیکی (راهکنشی) با عنوان ثار‌الله در مناطق عمومی و عملیاتی گستره جنوبی کشور آغاز شد.

رزمایش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیا در بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر؛ این رزمایش با تأکید بر مؤلفه‌های دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و در راستای ارتقای توان رزمی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، انجام تمرین‌های تاکتیکی تدابیر عملیاتی پیش‌بینی شده در طرح‌های پدافندی و به منظور آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با تهدید‌های احتمالی فضای میهن اسلامی به ویژه مراکز جمعیتی، حیاتی حساس و هسته‌ای کشور به اجرا در می‌آید.

در اجرای این رزمایش علاوه بر به کارگیری سامانه‌های پیشرفته موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی و سامانه‌های راهداری متنوع موجود در شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی و انواع هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی ارتش یگان‌های پدافند هوایی، سایر نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل سامانه‌های موشکی و جنگ‌افزارهای طوفانه‌ای و پست‌های دیده‌بانی نیروی انتظامی و بسیج پیش‌بینی شده در سازمان رزم طرح رزمایش تحت فرماندهی کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء حضور دارند.

رزمایش ثار‌الله بازتمرین تاکتیکی در چهار مرحله تاکتیکی و در چهار روز متوالی در گستره‌ای به وسعت 190 هزار کیلومتر مربع در نیمه جنوبی کشور با بهره‌گیری از توان رزمی شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.

در اجرای این رزمایش مؤلفه‌های مهم دیگری همچون به کارگیری تاکتیک‌های نوین دفاعی تحرک و جابه‌جایی یگان‌های واکنش سریع در مقابله با نبردهای ناهمگون و نامتقارن ایجاد هماهنگی بیشتر بین نیروهای پدافند هوایی ارتش و سپاه در برقراری امنیت و پوشش کامل پدافند مراکز حیاتی و حساس کشور به ویژه مراکز هسته‌ای و به کارگیری و ارزیابی عملیاتی و فنی سامانه‌های پدافند هوای ساخت و تولید صنایع داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

این رزمایش در راستای برنامه‌های عملیاتی سالانه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و ارتقای توان بازدارندگی برگزار می‌شود و پیام آن صلح و امنیت برای کشورهای منطقه و جهان است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول