اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه رزمایش ثار‌الله صورت گرفت

ارزیابی لایه‌های متعدد ارتباطی بین یگان‌های پدافند هوایی مستقر در منطقه رزمایش

خبرگزاری فارس: در آخرین مرحله از دومین روز رزمایش ثار‌الله یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش، شنود و شناسایی شبکه‌های پدافند هوایی را توسط دشمن تشخیص داده و با آن مقابله کردند.

ارزیابی لایه‌های متعدد ارتباطی بین یگان‌های پدافند هوایی مستقر در منطقه رزمایش

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در این مرحله یگان‌های پدافند هوایی با اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل با ریموت کردن شبکه‌های رادیویی و راهداری و فعال‌ کردن شبکه‌های فریب راهداری و رادیویی اقدام دشمن در خصوص شنود و شناسایی شبکه‌های پدافند هوایی را ناکام گذاشتند.

همچنین در این مرحله تبادل اطلاعات با استفاده از لایحه‌های متعدد ارتباطی(باسیم، بی‌سیم، فیبر نوری) بین یگان‌های پدافند هوایی مستقر در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش به اجرا درآمده و نحوه تبادل اطلاعات و امنیت آن نیز توسط کارشناسان نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این تجهیزات ارتباطی و انتقال اطلاعات دیده‌بان‌های بصری تحت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، ارتش با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت و مراکز کنترل منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش با دریافت اطلاعات و پردازش سریع آن تصمیمات سریع را اتخاذ کرده و دیده‌بان‌ها نیز سامانه‌های مدرن ارتباطی و الکترواپتیکی خود را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داده‌اند.

گفتنی است برای استقلال ارتباطی و عدم نیاز به شبکه ارتباطی کشور و برقراری ارتباط بین دیده‌بان‌های بصری مستقر در سراسر کشور و شبکه یکپارچه پدافندی کشور نزدیک به 10 نوع ارتباط تعریف شده است.

با توجه به امنیت ارتباطات امن و سریع در ابتلا از وضعیت مناطق مختلف کشور دیده‌بان‌ها به تجهیزات نوین ارتباطی و الکترواپتیکی مجهز شده‌اند که ضمن ایجاد تغییرات عمده در نحوه ارسال اطلاعات سرعت انتقال گزارش‌ها به شبکه پدافند هوایی افزایش چشمگیری یافته است.

استقرار بیش از هزار نفر از نیروهای دیده‌بانی بصری و مسلح در مناطق عمومی و عملیاتی رزمایش به منظور برقراری ارتباط و اعلام وضعیت و ارسال گزارش از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش بود.

رزمایش ثار‌الله از عصر دیروز با رمز یا امام‌حسین(ع) در گستره‌ای به وسعت 190 هزار کیلومتر مربع در جنوب کشور به مرکزیت منطقه پدافند هوایی بوشهر آغاز شد و به مدت دو روز دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول