اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

اماکن مذهبی جزو سیاسی‌ترین مکان‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سیاست ما عین دیانت ماست و بقاع متبرکه باید در عین حال که عبادی‌ترین اماکن به شمار می‌رود، سیاسی‌ترین مکان نیز باشند.

اماکن مذهبی جزو سیاسی‌ترین مکان‌ها هستند

حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بقاع متبرکه باید در راستای حفظ نظام، دستاورد‌های نظام و حفظ ولایت فقیه در اوج فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی باشند و همچنین این اماکن باید محیطی آرام برای مردم باشند.

وی به فعالیت‌های شاخص اوقاف و امور خیریه در زمینه نیت واقفان اشاره کرد و افزود: روضه‌خوانی ابا‌عبدالله الحسین (ع) در زمینه نیت واقفان به عنوان شاخصه فعالیت‌های اوقاف به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه 60 درصد از موقوفات موجود در اصفهان به روضه‌خوانی ابا‌عبدالله الحسین (ع) اختصاص دارد، تصریح کرد: در صورتی که موقوفات موجود در سطح استان احیا شود، اوقاف به بودجه فرهنگی استان هیچ احتیاجی ندارد.

وی با اشاره به اینکه احیا و زنده شدن تمامی موقوفات موجود در سطح استان ارزش والایی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر 700 نیت برای موقوفات موجود در سطح استان احصا شده است و با احیا و زنده شدن نیت‌های تمامی این موقوفات بسیاری از مشکلات موجود در سطح جامعه برطرف می‌شود.

اژدری با بیان اینکه اوقاف از لحاظ اقتصادی باید بازوی ولایت فقیه باشد، تاکید کرد: مردم باید به سوی نهاد وقف تشویق شوند و این موضوع جز با اطلاع‌رسانی در زمینه وقف، موقوفات و نیت‌های در نظر گرفته شده برای موقوفات میسر نمی‌شود.

وی به تعداد موقوفات موجود در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار و 500 موقوفه در سراسر استان وجود دارد که 41 هزار رقبه از این موقوفات منشعب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی میدان امام (ره) موقوفه است، گفت: در سطح استان امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه بسیاری وجود دارد و اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های مذهبی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر با اطلاع‌رسانی مناسب اوقاف در حال شناسانده شدن به مردم است و رسانه‌ها و مطبوعات باید با قلم خود مردم را با سنت حسنه وقف آشنا کنند.

اژدری در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در حال حاضر این شائبه در میان مردم وجود دارد که برخی از احزاب و گروه‌ها در امام‌زاده‌ها فعالیت سیاسی انجام می‌دهند، تصریح کرد: ما سیاست را همانند دیانت می‌دانیم و بقاع متبرکه باید در عین حال که عبادی‌ترین اماکن به شمار می‌رود، سیاسی‌ترین مکان نیز باشند.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاران عالم هستی اهل بیت (ع) هستند، اضافه کرد: در حال حاضر به تمامی بقاع متبرکه موجود در سطح استان اعلام شده است که هیچ یک از کاندیداتور‌های انتخاباتی حق صحبت و تبلیغ در بقاع متبرکه اصفهان به منظور کسب آرای بیشتر مردم در انتخابات را ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه نباید به مکانی برای تبلیغ در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی شود و  هر تبلیغی باید در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کاندیداتور‌های انتخاباتی باید در راستای تشویق حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد، ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات قدرت نظام را به تمامی دنیا ثابت می‌کند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول