اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه گرگان:

ساماندهی اماکن مذهبی کمک زیادی به جذب گردشگر می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: برخورداری از امکانات رفاهی و بهداشتی اماکن مذهبی کمک زیادی به جذب گردشگر می‌کند.

ساماندهی اماکن مذهبی کمک زیادی به جذب گردشگر می‌کند
حسن دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و شهر گرگان نیز به عنوان دارالمومنین شناخته شده است، لذا فراهم کردن امکانات و امنیت از مسائل مهمی است که جذب زائر، ترویج و توسعه فرهنگ دینی را ارتقا می‌بخشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: برخی امامزاده‎ها از میراث محسوب می‌شوند و اداره اوقاف و امور خیریه حق دخالت در ساخت و ساز آن را ندارد، اما با تعاملی که با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفته امیدوار هستیم به جایگاه مطلوب دست یابیم.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان یکی از چالش‌های موقوفاتی را که از میراث محسوب می‌شوند در میزان اعتبارات عنوان کرد و افزود: برخی مساجد از میراث هستند و اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان معتقد است چون تداخل بین دستگاهی در این رابطه وجود دارد از بازسازی آن مکان به دلیل نداشتن اعتبار خودداری می‌کند و حتی از وارد عمل شدن اداره اوقاف در امر بازسازی جلوگیری می‌کند و همچنان بقعه‌هایی مانند بقعه امامزاده نور و امامزاده روشن‌آباد به خاطر مشکلات فرارو بازسازی نشده‌اند.
دهقان تصریح کرد: تا کنون با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تعامل خوبی نداشتیم، اما امسال این همکاری قوت گرفته به طوری که سه امامزاده با تعامل اداره اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بازسازی و امکانات رفاهی آن نیز تامین شده است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اذعان داشت: با برگزاری همایش خدام بین هیئت امنا و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و جذب مردم به اماکن مذهبی، بیانات معظم‌له را در رسیدن به اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی شوند سرلوحه کار خویش قرار داده‌ایم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول