اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

رشد 30 درصدی حضور گردشگران در اماکن مذهبی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در سال جاری حضور زائران و گردشگران در امامزاده‌ها و اماکن مذهبی مازندران 30 درصد رشد داشته است.

رشد 30 درصدی حضور گردشگران در اماکن مذهبی مازندران
حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: استان مازندران دارای یک هزار و 262 امامزاده است که حدود 50 درصد امامزادگان از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند.
وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران در سال جاری احداث 97 امامزاده و مرمت و بازسازی بیش از 105 امامزاده را در دستور کار دارد که در حال حاضر 80 درصد امامزاده‌های احداثی کلنگ‌زنی و بیش از 900 میلیون تومان برای احداث این امامزاده‌ها اختصاص یافته است.
سهرابی از حضور فعال خیرین مازندران برای احداث و بازسازی امامزاده‌های مازندران خبر داد و افزود: خیرین نقش بسیار مهمی درباره مرمت و بازسازی امامزاده‌ها داشته و در سال جاری حدود 20 درصد هزینه ساخت امامزاده‌ها از سوی خیرین تامین شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مازندران استانی مسافرخیز بوده و هر ساله در ایام تعطیلات مسافران زیادی به این استان سفر می‌کنند اوقاف استان در امامزاده‌ها و اماکن متبرکی که دارای تفرجگاه بوده ورود پیدا کرده و با انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی در قالب نمایشگاه کتاب در امامزادگان شاخص فضای مناسبی را برای زائران فراهم کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: درصدد هستیم با احداث سوئیت و آماده کردن حریم و فضای امامزاده‌ها زمینه حضور مسافران و گردشگران بیشتر را فراهم کنیم.
سهرابی در پایان اذعان داشت: در سال جاری حضور زائران و گردشگران در اماکن مذهبی مازندران حدود 30 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول