اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از 14 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی سیستان ‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مسئول طرح و برنامه اداره کل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دهه فجر، بهره‌برداری از 14 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

بهره‌برداری از 14 پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی سیستان ‌و بلوچستان

 

محمد عدالتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اعتبار اجرای این پروژه‌ها، 11 میلیارد و 843 میلیون ریال است.

وی افزود: مبلغ این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است.

مسئول طرح و برنامه اداره کل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح‌های یاد شده شامل احداث بندهای خاکی، طرح کنترل سیل، آزادسازی مسیل، احداث بند انحرافی و همچنین عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه سدها و پروژه‌های مراقبت و آبیاری و توسعه جنگل است.

عدالتیان ادامه داد: پروژه‌های مذکور در شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، سرباز، زابل و هیرمند به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها، 26 روستا با بیش از 6 هزار و 441 خانوار از نتایج اقدامات آبخیزداری و جنگل‌کاری بهره‌مند شدند.

مسئول طرح و برنامه اداره کل‌ منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری، بهره‌برداری بهینه از منابع آب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و نیز جلوگیری از فرسایش خاک است.

انتهای پیام/صا30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول