اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهری شیراز انجام شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه کنارگذر حرم شاهچراغ (ع)

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان شهری شیراز عملیات اجرایی پروژه کنارگذر حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع در خیابان نهم دی ماه آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه کنارگذر حرم شاهچراغ (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد طاهری ظهر امروز در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه کنارگذر حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: تمام مسئولان باید با همکاری و همدلی همت کنند تا طرح توسعه حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) اجرایی شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس افزود: نظر مقام معظم رهبری بر این است که حرم احمدبن موسی (ع) محور تمام طرح‌ها و فعالیت‌های شیراز قرار گیرد که در این راستا تمام مسئولان باید تلاش کنند.
وی آغاز عملیات اجرایی پروژه کنارگذر حرم شاهچراغ (ع) را در روز هشتم دی ماه به فال نیک گرفت و گفت: مردم شیراز در سال 88 به شکل خودجوش در روز هشتم دی ماه به صحنه آمدند و جواب فتنه‌گران را دادند.
در ادامه علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه کنار گذر شاهچراغ (ع) در خیابان نهم دی ماه، یکی از آرزوهای دیرینه مردم شیراز بوده که حرکت سواره و اتومبیل را از جلوی حرم مطهر حذف می‌کند.
وی گفت: اجرای فاز نخست این طرح که از بلوار شهید دستغیب تا خیابان حضرتی ادامه می‌یابد میدان مقابل حرم حضرت شاهچراغ (ع) را به یکی از صحن‌های حرم مطهر تبدیل می‌کند.
شهردار شیراز اضافه کرد: اجرای پروژه کنار گذر شاهچراغ (ع) در واقع آغازی برای توسعه حرم مطهر احمدبن موسی (ع) است.
پاک‌فطرت ادامه داد: با اجرای پروژه کنارگذر شاهچراغ (ع) معضل ترافیکی اطراف حرم شاهچراغ (ع) برطرف شده و تردد زائران و عابران پیاده نیز به سهولت انجام می‌شود.
وی گفت: این طرح به عنوان پیش نیاز توسعه آینده حرم مطهر از جمله طرح‌های مهم این منطقه است.
شهردار شیراز یکی دیگر از اهداف پروژه کنارگذر شاهچراغ را تقویت دسترسی به فضای مسکونی بافت تاریخی فرهنگی به منظور ارائه خدمات شهری مطلوب‌تر خواند.
وی با بیان اینکه بخشی از عملیات تملک انجام شده تصریح کرد: تملک سایر پلاک‌ها نیز همزمان با اجرای پروژه انجام می‌شود و امید است که در پایان شش ماهه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری نخستین فاز این پروژه باشیم.
پاک‌فطرت در پایان با اشاره به هزینه تملک واحدهای در طول مسیر این پروژه تصریح کرد: هزینه تملک واحدهای مورد مسیر بالغ بر 370 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گزارش فارس، در آستانه سالروز حماسه نهم دی ماه با حضور مسئولان شهری پروژه کنارگذر شاهچراغ (ع) (خیابان نهم دی ماه) واقع در ضلع غربی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) افتتاح شد.
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول