اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

اتصال خیابان مقابل شاهچراغ (ع) به صحن مطهر

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز از اتصال خیابان مقابل شاهچراغ (ع) به صحن مطهر احمدی و محمدی (ع) خبر داد.

اتصال خیابان مقابل شاهچراغ (ع) به صحن مطهر
علیرضا پاک فطرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر مسیر سواره‌ای از مقابل درب حرب حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) عبور می‌کند که در قالب اجرای طرحی، در دو سال آینده برداشته شده و میدان جلو حرم به حرم مطهر متصل می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح به عنوان یکی از  طرح‌های باز حرم در نظر گرفته شده و حرم مطهر به نوعی به مسجد شهدا متصل می‌شود.
شهردار شیراز تصریح کرد: با این روش، امکانات بهتری برای زیارت مردم شیراز به وجود می‌آید و مسیر فعلی به صورت مسیر پیاده در نظر گرفته می‌شود و باقی می‌ماند و تجاری‌های میدان احمدی نیز نباید نگران این موضوع باشند.
شهردار شیراز خاطر نشان کرد: مسیر کنارگذر حرم مطهر که خیابان 9 دی نامگذاری شده است از خیابان شهید دستغیب و از کنار دیوار سمت غرب مسجد شهدا به سمت خیابان احمدی و در نهایت به بلوار سیبویه متصل می‌شود.
وی با بیان اینکه این خیابان در دو مرحله انجام می‌شود، بیان داشت: در مرحله نخست، ابتدای آن از خیابان شهید دستغیب به پشت مسجد شهدا و در نهایت به خیابان احمدی متصل می‌شود.
شهردار شیراز افزود: در مرحله نخست این طرح 330 پلاک مسکونی و تجاری در مسیر قرار دارد که تا کنون 50 پلاک آن تملک شده و فاز دوم این مسیر از خیابان شهید دستغیب به پشت مسجد شهدا و در نهایت به بلوار سیبویه وصل می‌شود.
شهردار شیراز گفت: با اجرای این خیابان امیدواریم شاهد تحول بسیار خوبی در بافت متراکم فرسوده شیراز باشیم و برای طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز مؤثر باشد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول