اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد:

قرآن محور پیشرفت دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: توسعه مفاهیم قرآنی محور پیشرفت دانشگاه‌ها و تنها راه مقابله با تهاجمات بی‌پایه و غیراسلامی بوده و گرانبهاترین الگوی دانشجویان و اساتید است.

قرآن محور پیشرفت دانشگاه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا قاسم‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه جذب اعضای هیئت علمی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، قرآن کریم را محور پیشرفت‌های دانسگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد دانست.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید برای توسعه فرهنگ حیات‌بخش قرآنی و ارج گذاشتن به تلاش‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشجویان در حوزه‌های مختلف سازنده و مرتبط با علوم و مفاهیم قرآنی و اسلامی و پیوند  فرهنگ تدوین تالیفات علمی و پژوهشی قرآنی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
نماینده دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی کشور، گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی و تقویت آگاهی و استعدادها و ترویج اندیشه‌های قرآنی و اسلامی در بین دانشجویان را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: گسترش این فرهنگ باید مطابق با مبانی صحیح تحقیق، ترویج فرهنگ‌ آفرینی قرآنی بر پایه تحقیقات قرآنی قرار گیرد و محور رشد و بالندگی معنوی در واحدهای دانشگاهی باشد.
به گقته قاسم‌پور باید از تحقیقات قرآنی مناسب با مقتضیات عصر و تشویق در راستای پژوهش‌های جدید قرآنی، بسترسازی و هدایت استعدادها و خلاقیت دانشجویان در حوزه علوم و معارف قرآنی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه باید به تلاش‌های علمی و قرآنی دانشجویان که مرتبط با مبانی اسلامی است، ارج گذاشته شود، اذعان داشت: مانوس شدن دانشجویان با قرآن کریم رمز موفقیت و پیشرفت بوده و موجب شکوفایی و سربلندی در بین فرهنگیان و دانش‌پژوهان می‌شود.
 نماینده دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی کشور، قرآن کریم را به عنوان ملجا و پناهگاه بشریت به ویژه مظلومان جهان خواند و تصریح کرد: قرآن کریم گرانبهاترین الگوی دانشجویان و اساتید است.
وی، گسترش مفاهیم قرآنی را از ماموریت‌های مهم دفاتر فرهنگ اسلامی و کانون‌های قرآن و عترت نامید و ابراز داشت: باید با تلاش همه جانبه مفاهیم قرآنی را در دانشگاه گسترش دهیم تا دانشجویانی متعهد و معتقد به نظام و رهبری برای آینده کشور تربیت شوند.
قاسم‌پور تعامل و همکاری تمام نیروها و مدیران ارزشی را مورد تاکید قرار داد و چشم‌پوشی از این موضوع را خیانتی بزرگ و غیرقابل بخشش دانست.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توسعه مفاهیم قرآنی را تنها محور پیشرفت خود می‌داند، متذکر شد: عمل به قرآن کریم تنها تکیه‌گاه پیشرفت در تمام عرصه‌هاست.
نماینده دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی کشور، استفاده از قرآن کریم را در تمام امور زندگی به ویژه در عرصه‌های مهم علمی و تربیتی و فرهنگی مهم خواند و یادآور شد: امیدواریم واحدهای دانشگاهی کشور با تمسک به قرآن که زمینه‌های پیشرفت علمی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند موجب تثبیت آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) شوند و از قرآن کریم به عنوان تنها راه مقابله با تهاجمات بی‌پایه و اساس غیراسلامی و پرورش نیروهای مخلص و متدین استفاده کنند و محور و مرکزیت تمام امور را قرآن کریم بدانند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول