اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه نخست سال صورت گرفت

کاهش 4.7 درصدی تلفات جاده‌های خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی از کاهش 4.7 درصدی آمار متوفیان تصادفات جاده‌ای در 9 ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 4.7 درصدی تلفات جاده‌های خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی، علی رجایی اظهار داشت: 787 نفر از هم‌وطنان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بر اثر بروز تصادف در محورهای بین شهری استان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار 38 نفر معادل 4.7 درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به این آمار و هم‌چنین افزایش تعداد خودروها و سفرهای بین شهری می‌توان گفت فعالیت‌های اداره‌کل در حوزه بهبود سطح ایمنی راه‌ها مثمر ثمر بوده است.

رجایی میزان کاهش آمار متوفیان در محورهای بین شهری و روستایی در این دوره را 3.1 درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های خواف با  48.65 درصد، مه‌ولات با 32.5 و کاشمر با 28.57 درصد کاهش دارای بیشترین آمار افت تلفات در سطح استان در 9 ماهه نخست سال بوده‌اند ضمن اینکه شهرستان‌های باخرز، صالح‌آباد و درگز نیز دارای بیشترین افزایش در این زمینه بوده‌اند.

رجایی افزود: متأسفانه در 9 ماهه ابتدایی سال جاری تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی با 5.56 درصد افزایش به عدد 152 نفر رسید که افزایش آمار راه‌های آسفالت شده روستایی و هم‌چنین نبود رعایت قوانین رانندگی و ایمنی دلایل عمده آن بود.

وی گفت: استاندارد راه‌های آسفالت روستایی برای سرعت‌های بالا طراحی نشده و دارای حجم ترافیک بسیار پایین نیز هستند، اما متأسفانه برخی کاربران این محورها با نادیده گرفتن علائم نصب شده در محور و رعایت‌ نکردن محدودیت سرعت سبب حادثه می‌شوند.

وی افزایش آمار تصادفات در محورهای روستایی را بیانگر لزوم برنامه‌ریزی بیشتر برای افزایش ایمنی این نوع محورها با بکارگیری سامانه‌های هشدار دهنده و پیشگیرانه دانست و افزود: امیدواریم مسئولان از نظر اعتبارات و حمایت‌های قانونی ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول