اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد

کاهش 14.3 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش 14.3 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در کشور در سال‌جاری خبر داد.

کاهش 14.3 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد شجاعی ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت‌ها و وظایف، خدمت و به نوعی عبادت است حال باید تلاش کنیم این وظیفه خود را به شایستگی انجام دهیم از طرفی خدمت در تشکیلات قضایی تنها خدمت برای رفع گرفتاری مردم است.

وی افزود: اگر وظیفه خود را خوب انجام دادیم آنگاه دیگران نیز به وظیفه خود به خوبی عمل خواهند کرد اگر تشکیلات قضایی محکم بایستد اقتصاد و فرهنگ ما نیز پیشرفت خواهد کرد.

شجاعی در ادامه با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در کشور در سال‌جاری، گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 557 نفر در کشور جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی بر ضرورت رعایت نکات ایمنی از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: گازگرفتگی یکی از حوادث تلخی است که هر از چندگاهی در یکی از مناطق این استان رخ می‌دهد، این حادثه تلخ که به نوعی نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز است در فصول سرد سال افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور، گفت: در مدت 9 ماهه امسال 16 هزار و 427 نفر در کشور در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار فوتی‌های ثبت شده 19 هزار و 370 هزار نفری در مدت مشابه سال گذشته 14.3 درصد کاهش یافته است.

شجاعی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر دومین آمار فراوانی مرگ و میر کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال‌ جاری 2 هزار و 714 نفر در کشور بر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.3 درصد افزایش نشان می‌‎دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور مجموع معاینات سرپایی پزشک قانونی کشور در سال ‌جاری را یک میلیون و 430 هزار و 974 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 5.7 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از راه‌اندازی دو بانک ژنتیک تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در چهار استان کشور از جمله اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و تهران بانک ژنتیک راه‌اندازی شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته تا سال آینده بانک ژنتیک در 10 استان دیگر در سطح کشور راه‌اندازی می‎شود.

آزمایشگاه‌های آسیب‌شناسی و سم‌شناسی پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و جمعی از مسئولان سازمان پزشکی قانونی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول