اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

کاهش 14 درصدی تصادفات جاده‌ای زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان از کاهش 14 درصدی میزان تصادفات جاده‌ای استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 14 درصدی تصادفات جاده‌ای زنجان

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با توجه به بارش مقطعی برف در استان زنجان، جاده‌های استان به صورت مقطعی با مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه در گردنه‌های استان عبور و مرور به سختی صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر گردنه‌های خان ‌چایی در طارم، قلی‌ کندی در دندی، پایایی در بیجار و در محور قیدار به ابهر به صورت مقطعی کولاک و یخبندان مواجه است.

رئیس پلیس راه استان زنجان بیان داشت: به دلیل کولاک و برف در جاده‌های استان ضروری است رانندگان با توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی با احتیاط در جاده‌های استان تردد کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید به وسایط ایمنی زمستانی مجهز باشند، افزود: رعایت فاصله قانونی با وسیله نقلیه جلویی و استفاده از وسایل گرمایشی در حین رانندگی ضروری است.

رشتیانی تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی ضامن سلامت سرنشین و راننده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جاده‌های محورهای استان خیس و لغزنده است، به رانندگانی که در این مسیر تردد دارند‌، توصیه می‌شود با سرعت مطمئنه و مجاز حرکت کرده و از ترمزهای ناگهانی بپرهیزند.

رئیس پلیس راه استان استان زنجان گفت: با افزایش برودت هوا و احتمال ریزش نزولات آسمانی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به وضعیت نامساعد جوی، رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌های برفگیر و نقاط کوهستانی استان را دارند، پیش از آغاز حرکت وسایل گرم کننده و تجهیزات ایمنی وسیله نقلیه خود به ویژه زنجیر چرخ را بازدید و کنترل کنند.

رشتیانی خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه با رعایت سرعت مطمئنه، خودداری از سبقت غیر مجاز و رعایت حق تقدم از وقوع حوادث دلخراش جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: ماموران پلیس برای افزایش ضریب ایمنی تردد خودروها در جاده‌های استان و پیشگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی از تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان استان زنجان افزود: در سه روز گذشته و با توجه به بارش برف و وقوع یخبندان یک موتور سوار در جاده صائین قلعه واژگون و راکب آن جان باخت.

وی از کاهش 14 درصدی میزان تصادفات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و توصیه‌های پلیس راه این آمار تا پایان دی ماه مطلوب است.

وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه سال جاری 41 نفر در جاده‌های استان زنجان فوت شده‌اند، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/س10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول