اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شامگاه پنج‌شنبه

تصادف در محور مراغه ـ هشترود 8 کشته و زخمی بر جای گذاشت

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تصادف دو خودرو سواری در محور مراغه ـ هشترود دو کشته و شش زخمی برجای گذاشت.

تصادف در محور مراغه ـ هشترود 8 کشته و زخمی بر جای گذاشت

حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: شامگاه پنج‌شنبه در 40 کیلومتری جاده مراغه ـ هشترود بر اثر برخورد وانت پیکان با پژو 405 دو نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

وی افزود: مصدومان این حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های مراغه و هشترود و هلال احمر به بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه انتقال داده شده‌اند.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه مصدومان این حادثه دیر به مرکز فوریت‌های پزشکی اطلاع داده بودند، گفت: با وجود کولاک شدید نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی در نخستین دقایق در محل حادثه حاضر شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با وجود کولاک و بسته بودن محور مراغه ـ هشترود با تلاش عوامل راهداری این راه باز شد تا نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی در نخستین دقایق حادثه بعد از اطلاع در محل حادثه حاضر شوند.

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در ادامه این گفت‌وگو همچنین گفت: ممکن است فردی در اثر بریدگی و ضربه تصادف دچار خونریزی شود که اصلی‌ترین کار برای جلوگیری از خونریزی فشار دادن موضع خونریزی است.

وی افزود: فشار دادن محل خونریزی با یک گاز استریل معمولا جلوی خونریزی را می‌گیرد و یا حداقل تا زمان رسیدن امداد مانع خونریزی شدید می‌شود.

حسینقلی‌زاده اضافه کرد: در صورت نبودن گاز استریل محل خونریزی را حداقل با پارچه‌ای تمیز محکم فشار داد و اگر خونریزی ادامه داشت، به میزان ۱۰ سانتی‌متر بالاتر از محل را با یک باند یا پارچه نوار مانند به نحوی ببندند که خونریزی تا حدودی بند شود.

وی تاکید کرد: نباید این نوار به حدی محکم شود که از رسیدن خون به بافت‌های پایین‌تر به کلی جلوگیری کند چون این امر اندام‌های پایین را دچار آسیب می‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول