اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظاتی پیش

همایش «میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی» در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همایش «میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی» لحظاتی پیش در دانشگاه کاشان با حضور غلامعلی حدادعادل آغاز به کار کرد.

همایش «میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی» در کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی با سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی آغاز به کار کرد.

در این همایش علاوه بر 18 متخصص برجسته ایرانی و 11 مهمان خارجی، 130 استاد و دانشجوی صاحب‌نظر، در زمینه موضوعات ارائه شده در این همایش حضور دارند.

محورهای اصلی این همایش نجوم، ریاضیات و معماری محسوب می‌شوند و در کنار این موضوعات، دو کارگاه آموزشی با حضور دو اندیشمند ایرانی و دو متخصص برجسته خارجی در موضوعات «ساختمان و کارکرد سدس فخری» و «بررسی کارایی روش کاشانی در محاسبه عدد پی»برگزار می‌شود.

در این همایش علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، کتاب‌ها و مقالات چاپ شده به زبان‌های فارسی، عربی و سایر زبان‌های خارجی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش فیلم مستند داستانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی که برای نخستین بار به مناسبت این همایش تهیه شده است از نکات جالب این همایش به‌شمار می‌رود.

همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی با تلاش مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه کاشان با همکاری و مساعدت پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، انجمن ریاضی ایران و خانه ریاضیات اصفهان به مدت دو روز در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/پ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول