اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالفضل رفیع‌پور دبیر علمی سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان شامگاه پنچشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در روزهای نخست آبان ماه به دلیل نامگذاری دهه اول آبان ماه به نام دهه ریاضیات است.
وی تصریح کرد: هدف این جشنواره کمک به عمومی کردن ریاضی است.
رفیع‌پور اذعان داشت: درس ریاضی که در مدرسه‌ها تدریس می‌شود با ریاضی در دانشگاه متفاوت است و یک خلا در این بین احساس می‌شود که یکی از اهداف عمومی کردن ریاضی از بین بردن این خلا است.
وی گفت: علاوه بر فاصله بین ریاضی مدرسه و دانشگاه، ریاضی با دنیای بیرون از مدرسه هم تفاوت زیادی دارد که با عمومی کردن ریاضیات می‌توان این فاصله را از بین برد.
رفیع‌پور خاطرنشان کرد: این جشنواره همچنین می‌تواند به تغییر تصور مردم در مورد ریاضی بپردازد.
وی ابراز داشت: ویژگی بارز جشنواره ریاضیات این است که نخستین جایزه همگانی‌سازی ریاضیات در شهر کرمان به بتول باقری به پاس خدمات چند ساله ایشان در راستای توسعه دانش ریاضیات اهدا می‌شود.  
دبیر علمی جشنواره ریاضیات کرمان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دبیران ریاضی و دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
وی گفت: هشت کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان با عنوان‌های حل مسئله، مدل‌سازی، رمزشناسی، نرم‌افزار، هندسه، اُرگامی 1 و 2 و کارگاه بازی برگزار می‌شود.
رفیع‌پور اظهار داشت: برای معلمان نیز کارگاه‌های متعددی به منظور ارزشیابی غیر‌سنتی شیوه تدریس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه 250 دانش‌آموز و 110 معلم در این کارگاه شرکت می‌کنند، گفت: طراح این کارگاه‌ها اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر هستند ‌که در خانه ریاضیات کرمان نیز حضور فعال دارند.
به گزارش فارس، سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان با حضور 250 دانش‌آموز و 110 دبیر ریاضی انتخابی از سوی آموزش پرورش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان با هدف عمومی کردن ریاضی با همکاری خانه ریاضی و دانشگاه شهید باهنر کرمان، روزهای پنجم و ششم آبان ماه جاری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
همچنین نخستین جایزه همگانی‌سازی ریاضی نیز به بتول باقری همسر پروفسور رجبعلی از مؤسسان خانه ریاضیات کرمان و دبیر بازنشسته ریاضی اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول