اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

برگزاری همایش ریاضی در جهرم

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ریاضی با حضور مولف کتاب‌های درسی ریاضیات در جهرم برگزار شد.

برگزاری همایش ریاضی در جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، نخستین همایش ریاضی صبح امروز با حضور 450 نفر از دبیران شهرهای جهرم، لارستان، نی ریز، جویم، اوز و خفر در تالار علامه امینی اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش جهرم در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با توجه به رویکرد تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تغییر کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی و جایگزین شدن کتاب جدید، بر آن شدیم تا با برگزاری سمیناری با هدف توجیه روش درس ریاضی به معلمان در راستای تدریس شیوه نوین این درس گام برداریم.
چنگیز آزادیخواه جهرمی با بیان اینکه کتاب ریاضی اول دبستان از حدود سه دهه پیش تاکنون تغییر نکرده است، افزود: با تغییر محتوای کتاب ریاضی مشکلاتی در تفهیم مطالب به دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که برای برطرف شدن این مشکل با هماهنگی‌های صورت گرفته با خسرو داودی مولف این کتاب، شیوه‌های نوین تدریس آن به آموزگاران ارائه می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این همایش گفت: همایش شیوه‌های نوین تدریس ریاضی اول ابتدایی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با عناوینی مانند پرسش و پاسخ، کارگاه آموزشی ریاضی و همچنین ارائه جدیدترین مدل‌های تدریس ریاضی به دبیران مقطع راهنمایی و دبیرستان انجام می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش جهرم خاطرنشان کرد: مهارت الگویابی و حل مسئله، مهارت تفکر و برقراری ارتباطات منطقی میان مفاهیم، داستان سازی با تفکر و مدل ریاضی و توانایی مباحثه میان معلم و دانش‌آموز برای درک بهتر مفاهیم ریاضی از جمله شاخص‌هایی بوده که در تالیف کتاب جدید مورد توجه قرار گرفته است.
این مسئول تصریح کرد: در کتاب ریاضی اول ابتدایی تلاش شده است تا در راستای بهبود و بهسازی روش‌های آموزش ریاضی در دوره ابتدایی و همچنین دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده برنامه درسی با روش‌های آموزشی جدید، دانش‌آموزان به فکر کردن ترغیب شوند و در یادگیری نقشی فعال ایفا کنند و در عین حال توانایی آنها نیز در حل مسئله تقویت شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول