اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس سند نهضت مطالعه مفید

فضای کتابخانه‌های عمومی 8 مترمربع افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان 8 مترمربع به ازای هر 100 نفر و فراهم‌آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌‌ها از جمله اهداف سند نهضت مطالعه مفید است.

فضای کتابخانه‌های عمومی 8 مترمربع افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری سند نهضت مطالعه مفید را در شورای فرهنگ عمومی تصویب کرد.

وی افزود: به منظور تحقق مفاد طرح نهضت مطالعه مفید کمیته‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و ریاست این کمیته‌ها در استان با استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و در شهرستان‌ها به عهده فرماندار است.

حسین‌زاده تصریح کرد: کارگروه‌های پنج‌گانه فرهنگ کتابخوانی، توسعه فیزیکی، کودک و نوجوان، آموزش و پژوهش و تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای بررسی بندهای 28گانه ماده پنج سند نهضت مطالعه مفید تشکیل می‌شود.

وی بیان داشت: از عمده فعالیت‌های این کارگروه‌ها برگزاری جلسه‌های منظم و ارائه راهکارهای اجرایی و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای تحقق مفاد سند نهضت مطالعه مفید است.

حسین‌زاده عنوان کرد: افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت مترمربع به ازای هر 100 نفر، فراهم‌آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی و عضویت 35 درصدی جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی از جمله اهداف این سند است.

وی دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه به ویژه مطالعه مفید بر اساس چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران را هدف اصلی نهضت عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای در ابعاد فضا، منابع، عضو و امانت در کتابخانه‌ها، نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه، فراهم‌سازی زیرساخت‌های فیزیکی، مجازی و انسانی کتابخوانی و زمینه‌سازی برای هدایت محتوای مطالعه آحاد جامعه از سیاست‌های سند مطالعه مفید است.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول