اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه:

مدیران بالادستی سازمان‌ها روابط‌عمومی را مزاحم می‌دانند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه از اینکه برخی مدیران سازمان‌ها، روابط‌عمومی را مزاحم و کار آن‌ها را مناسب منافع فردی و سازمانی خود نمی‌دانند انتقاد کرد.

مدیران بالادستی سازمان‌ها روابط‌عمومی را مزاحم می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از دبیرخانه هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، محمدرضا رسولی به مناسبت در پیش بودن هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک گفت: روابط‌عمومی‌های ما یا بسیار خوب و یا بسیار بد عمل می‌کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روابط‌عمومی یکی از اجزای نظام اداری، سیاسی و اقتصادی است افزود: جامعه ما از توسعه ناموزونی برخورداراست به‌طوری‌که در جنبه‌هایی به شدت جلو رفته و با بسیاری از جوامع هم‌آوردی می کند و در جنبه‌هایی هم عقب مانده‌ایم بنابراین روابط‌عمومی ایرانی از این بستر جدا نیست در بسیاری از حوزه‌ها بسیار پیشرفته عمل می‌کند و در برخی نه. به اعتقاد من ما روابط‌عمومی‌های دوقطبی داریم.

رسولی با اظهار تأسف نسبت به اینکه برخی مدیریت‌های بالا دستی در سازمان‌ها هنوز روابط‌عمومی را مزاحم می‌دانند، گفت: آنها کار با رسانه‌ها را افشاگری تلقی می‌کنند، چون پاسخگویی را امری غیر لازم می‌دانند و ورود به این عرصه را مناسب منافع فردی و سازمانی خود نمی‌پندارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به الکترونیکی شدن فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ها ادامه داد: به نظر می‌رسد روابط‌عمومی‌های ما به تبع خصلت های فرهنگی که در جامعه ایرانی وجود دارد و آن تمایل عجیب و فزاینده‌ به استفاده از مدرن‌ترین ابزارهای ارتباطی است، روابط عمومی‌ها هم در سطوح مختلف به تجهیزات ارتباطی جدید خود را مجهز می‌کنند.

رسولی در پایان تأکید کرد: به نظرم این فرآیند با توجه به آسان‌سازی فعالیت‌ها و کم کردن نیروی انسانی و سرعت بخشیدن به امور بویژه در کار اطلاع رسانی گسترش بیشتری داشته اما از یک نکته نباید غفلت کرد و آن این است که  به دلایل مختلفی حتی روابط عمومی‌هایی که الکترونیک خوانده می‌شوند در کاربست همه جانبه ابزارهای الکترونیکی تولید محتوا و ارتباط با جامعه مخاطب ناموزون و نامتجانس عمل می‌کنند.

بر پایه این گزارش، هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 25 اردیبهشت ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، هم‌اکنون مراحل ثبت‌نام برای حضور در بخش‌های علمی و روز همایش از طریق سایت www.eprcenter.ir در حال انجام است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول