اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

روابط عمومی دستگاه‌ها نقدپذیر باشند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی نقد را موجب تحول در جامعه عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان پیشانی هر دستگاه، باید نقدپذیر بوده و از نقد استقبال کنند.

روابط  عمومی دستگاه‌ها نقدپذیر باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران روابط عمومی و رسانه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به عنوان نمایندگان دولت اگر انتظار داشته که کارکردها به مردم اطلاع رسانی و مورد تشویق آنان قرار بگیرد، مسئول برقراری ارتباط با رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: همه باید نقدپذیر بوده و زمانی می‌توان در جامعه تحول، رشد و توسعه ایجاد کرد که نقد پذیر باشیم و این اطلاع‌رسانی‌ها فضایی را ایجاد می‌کند که نقد تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود که در فضای نقد عملکرد خود را ارتقا دهند، افزود: بعضا مشاهده شده که با وجود انتقاد مردم از عملکرد برخی از دستگاه‌ها در رسانه‌ها، پاسخ مناسب از سوی روابط عمومی‌ها به این انتقادات داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در جامعه نیازهای جدیدی داشته از این رو از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود که پاسخگوی نقد بوده و این نقدها را به مدیران دستگاه‌ها منعکس کرده تا اصلاح صورت بگیرد.

شفقت با تاکید بر اینکه مسئول هر دستگاه در اداره در واقع مسئول روابط عمومی نیز است، تصریح کرد: باید این ارتباطات با رسانه‌ها برقرار و ارتقا یابد.

وی اظهار داشت: تمام این اطلاع‌رسانی‌ها برای رشد و پیشرفت نظام اسلامی بوده و همه ما همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های نظام موثر بوده‌ایم، اکنون نیز مسئول پیشرفت مملکت هستیم.

استاندار خراسان شمالی همچنین دستگاه‌ها را مجری مصوبات دولت و انعکاس این خدمات را وظیفه روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: انعکاس این فعالیت‌ها قطعا موجب ایجاد فضای بانشاط در نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی اظهار داشت: البته در این مسیر کمبودهایی نیز وجود داشته که باید به تدریج رفع شود.

شفقت بر استفاده دستگاه‌ها از ظرفیت رسانه‌ها برای ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد از شیوه‌های گوناگون تاکید کرد.

وی در ادامه با حساس خواندن انتخابات نهم مجلس گفت: همه برای اثرگذاری در این انتخابات وظیفه داشته و نکند خدا نکرده به خاطر یک سهل‌انگاری از ما این باعث شده تا یک نفر در انتخابات پیش رو شرکت نکند، که قطعا در این ارتباط گناه مرتکب شده‌ایم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه باید انتخابات را دغدغه فردی بدانیم، بسیج تمام امکانات برای برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه با حضور حداکثری مردم در این استان به ویژه در شهرستان بجنورد را خواستار شد.

وی تصریح کرد: باید ضمن اطلاع‌رسانی خوبی که در این زمینه انجام می‌شود، زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس فراهم شود.

شفقت همچنین ارائه آموزش‌های مرتبط به روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را برشمرد و گفت: اداره کل ارشاد استان با همکاری اداره کل آموزش استانداری نسبت به آموزش و ارتقای توان روابط عمومی‌ها اقدام کند.

سرپرست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های خراسان شمالی هم در این نشست روابط عمومی را خادم ملت عنوان کرد و گفت: بر همین اساس روابط عمومی‌ها باید در چارچوب مبتنی بر این رسالت بزرگ فعالیت‌های خود را تنظیم کرده و برای ارتقای جایگاه آن بکوشند.

سیدیحیی هاشمی‌نژاد همچنین با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در سال جاری اظهار داشت: برای تقویت روابط عمومی دستگاه‌های استان علاوه بر برگزاری نشست‌های این شورا دوره‌های آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری دوره آموزشی روابط عمومی الکترونیک دستگاه‌های این استان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در سوم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول