سید محمود داربام امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: روابط عمومی چشم و گوش یک مجموعه بوده که باید نگاه خود را نسبت به این عنصر حیاتی در سازمانها و نهاها و ارگانهای این استان تغییر دهیم.
دبیر شورای روابط عمومیهای شهرستان کهگیلویه افزود: متاسفانه روابط عمومیها در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر سنتی هستند و هم از طرف مسئولان روابط عمومیها و هم مدیران دستگاهها مورد توجه قرار نمیگیرند.
سخنگوی فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه مهمترین مشکل در برخی روابط عمومیها عدم آشنایی مسئولان روابط عمومی با کمترین اطلاعات مرتبط با آن است، تصریح کرد: این عدم آگاهی موجب افزایش هزینهها و عدم کارایی و خنثی شدن یک مجموعه میشود.
داربام با اشاره به اینکه روابط عمومی دیگر وظیفهاش نصب پلاکارد، پوستر، جمع آوری آرشیو و انجام کارها به صورت سنتی نیست، گفت: روابط عمومی مشاور، دست راست مدیر، چشم و گوش دستگاه و پل ارتباطی بین مردم و مجموعه است که حکایت از اهمیت کار و فعالیت آن است.
وی ادامه داد: مدیران باید با انتخاب افراد آگاه، علاقهمند و تهیه امکانات و ابزار روز و اجرای برنامههای آموزشی و فرهنگسازی، فاصله دستگاه تحت مدیریت خود را با مردم به حداقل برسانند.
دبیر شورای روابط عمومیهای شهرستان کهگیلویه اذعان کرد: برخی مدیران، بر پایه تفکر سنتی به روابط عمومی نگاه میکنند که این بزرگترین مشکل روابط عمومیها در استان است.
داربام خاطرنشان کرد: اگر بیشتر مدیران ما مفهوم روابط عمومی را درک میکردند، دغدغه کنونی ما ارتقاء و نحوه فعالیتها بود نه تهیه ابزار، امکانات و توجیه مدیران و کارکنان در رابطه با شرح وظایف.
وی در ادامه اضافه کرد: فرماندار شهرستان کهگیلویه هنگام بازدید از ادارات و نهادهای این شهرستان، داشتن روابط عمومی و اتاقی مجزا برای فعالیت را به مدیران گوشزد میکند و این امر را در ارزیابی سالانه مدیران لحاظ میکند.
دبیر شورای روابط عمومی های شهرستان کهگیلویه، تداخل کاری روابط عمومیها با دیگر واحدها، نبود یک تشکل تخصصی درحوزه روابط عمومی، عدم برگزاری دورههای تخصصی با حضور اساتید کشوری و بزرگان عرصه روابط عمومی، عدم تخصیص اعتباری جداگانه و مشکلات پرداخت هزینههای روابط عمومیها را از مشکلات عمده این حوزه دانست.
داربام همچنین عدم اجرای آئیننامه دولت در زمینه ارتقاء و تثبیت جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی، نگاه سنتی و عدم آشنایی مدیران دستگاه ها با حوزه عمل روابط عمومی و عدم انتصاب نیروهای خلاق و توانمند در این حوزه و عدم آشنایی مدیران دستگاهها و روابط عمومیها به قدرت و هدایت افکار عمومی و تعامل دو سویه سازمان و مردم که موجب سرگردانی ارباب رجوع میشود را از دیگر مشکلات روابط عمومی استان دانست و گفت: برطرف کردن این مشکلات همت بالای مسئولان را میطلبد.
انتهای پیام/ی10