اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور فرهنگی ارشاد هرمزگان:

11 ناشر در هرمزگان فعال هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان انیکه در حال حاضر 11 ناشر در این استان فعال هستند گفت: به دلیل نبود چاپخانه در استان آن گونه که باید برای تاسیس و دریافت مجوز انتشاراتی درخواست کننده و متقاضی نداریم.

11 ناشر در هرمزگان فعال هستند

صادق ارشیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استانی هرمزگان با بیان اینکه برگزاری این رویداد فرهنگی هرمزگان در سال‌های اخیر وارد مرحله تازه و منظم شده است استقبال مردم از نمایشگاه نهم را در حد مناسب ارزیابی و اظهار کرد: طی سه روز برگزاری این نمایشگاه شاهد آن هستیم که در این نمایشگاه استقبال نسبت به نمایشگاه هشتم بیشتر و بهتر بوده است.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر در هرمزگان تعداد پنج ناشر در بخش خصوصی و تعداد شش ناشر که اکثرا متعلق به دانشگاه‌ها هستند در بخش دولتی در هرمزگان فعال هستند.

به گفته ارشیا، در قالب طرح "حمایت از ناشران و مولفان" اداره فرهنگ و ارشاد از ابتدای سال جاری تاکنون 25 میلیون تومان به ناشران و مولفان کمک کرده است.

وی با اشاره به نحوه ارائه این کمک‌ها افزود: طی این طرح، اداره فرهنگ و ارشاد یک سوم کتاب‌های منتشر شده ناشران بومی استان را با تخفیف 30 درصد خریداری می‌کند.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار امیدواری کرد از محل اعتبارات استانی از ابتدای سال تا کنون از ناشران استان حمایت کردیم.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هفت ناشر هرمزگانی شرکت دارند، گفت: تخمین زده می‌شود این تعداد از ناشران استان بیش از 300 عنوان کتاب از نشریات جدید خود را در این نمایشگاه ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: جی‌بل، رسول، اندیشه استاد، مولفان استان، بوتیمار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و غنچه‌های انتظار هفت ناشر حاضر در نمایشگاه کتاب هستند.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دلیل نبود چاپخانه آنگونه که باید در استان تقاضای دریافت مجوز و تاسیس انتشاراتی را نداریم افزود: معمولا در این شرایط سالانه به طور میانگین حدود پنج درخواست برای راه اندازی انتشاراتی در استان داریم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول