اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

دولت با حمایت از ناشران قیمت کتاب‌ها را کاهش دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند با حمایت از قشر ناشر و نویسنده موجب کاهش قیمت کتاب شود، گفت: این کار می‌تواند با پرداخت یارانه به بخش نشر و چاپ انجام شود.

دولت با حمایت از ناشران قیمت کتاب‌ها را کاهش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرج‌الله ملکی بعدازظهر امروز در حاشیه نمایشگاه کتاب مازندران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب اتفاق مبارکی است که همه ساله در این مکان دائر است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله نظم بیشتری در برگزاری نمایشگاه کتاب شاهد هستیم، ادامه داد: افراد مطلعی در داخل غرفه‌ها هستند که مخاطبان را راهنمایی می‌کنند و این موضوع دسترسی به کتاب را آسان‌تر می‌کند.

ملکی با بیان اینکه فاصله این نمایشگاه با مرکز شهر زیاد است، گفت: مردم باید مسافت زیادی را طی کرده و به بازدید از نمایشگاه بیایند.

وی با اشاره به اینکه دسترسی به نمایشگاه کتاب باید آسان بوده و فراگیر باشد تا همه اقشار را دربربگیرد، اضافه کرد: قیمت کتاب بالا است و دولت باید در این زمینه وارد شود.

ملکی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند با حمایت از قشر ناشر و نویسنده موجبات کاهش قیمت کتاب را فراهم کند، ادامه داد: این کار می‌تواند با پرداخت یارانه به بخش نشر و چاپ انجام شود و البته دولت به این بخش توجه دارد اما نیازمند توجه ویژه است.

وی درباره اقدامات فرهنگی اداره کل ثبت احوال استان، گفت: تمامی کارکنان این اداره کل را به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان در سراسر کشور درآورده‌ایم تا به راحتی با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از کتاب استفاده کنند.

ملکی تصریح کرد: در اداره کل ثبت احوال هم کتابخانه مناسبی گرد آورده‌ایم که کتاب‌های مناسبی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که روزانه تا چه اندازه به مطالعه کتاب می‌پردازد، اظهار داشت: به دلیل اینکه فرهنگی و معلم بودنم همواره اعتقاد دارم معلم باید مطالعه داشته باشد تا بتواند در سطح کلاس تدریس کند و در همین راستا معتقدم مدیری می‌تواند موفق باشد که اطلاعات به روز داشته باشد و در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بهتر عمل کند که نفع آن برای مردم خواهد بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول