اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرضا خبر داد

آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرضا از ابتدای سال آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرضا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرضا از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی شهرضا از ابتدای سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، جواد بگی ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان اصفهان است.

وی ادامه داد: در سفر دور دوم هیئت دولت به استان اصفهان با توجه به امکانات و زیرساخت‌های مناسب موجود در منطقه، مصوبات نهایی در مورد اجرای این طرح عظیم به تصویب رسید.

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرضا با اشاره به انتخاب شهرضا به عنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی در استان اصفهان افزود: با وجود اینکه چهار منطقه ویژه در شهرهای کاشان، اصفهان، لنجان و شهرضا به تصویب رسیده بود، اما با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار، این طرح عظیم با وسعت بیش از 22 هزار هکتار در 15 کیلومتری محور شهرضا به سمیرم به تصویب نهایی رسید.

وی با تشریح منافع احداث این منطقه اقتصادی تصریح کرد: این طرح بزرگ همجوار با خط چهار انتقال گاز سراسری کشور که در حقیقت بزرگ‌ترین خط انتقال گاز طبیعی کشور نیز به شمار می‌رود، احداث می‌شود و از این رو می‌توانیم در زمینه تولید محصولات و مشتقات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا فعالیت داشته باشیم و تا میزان زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

بگی در بخش دیگری از سخنان خود معافیت گمرکی و مالیاتی به مدت 15 سال و امکان استفاده از سرمایه‌گذار خصوصی را از مزایای ویژه مناطق اقتصادی برشمرد و افزود: احداث بیمارستان، هتل، ایجاد یک مرکز دانشگاهی بزرگ، شهرک علمی و تحقیقاتی با هدف رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استانی و محلی برای عرضه مستقیم کالاهای وارداتی خارج از کشور به مردم از جمله امکانات مورد نظر برای احداث در این منطقه است.

وی با اشاره به نقش سازنده این منطقه در رفع معضل بیکاری بیان داشت: طراحی این منطقه با همکاری متخصصان کشورهای ترکیه و آلمان و با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال در زمینه‌های ژئوفیزیک، خاک‌شناسی، هیدرولوژی، نقشه‌برداری و توپوگرافی انجام گرفته است و بر اساس اطلاعات موجود با احداث این منطقه زمینه اشتغال بیش از 15 هزار نفر ایجاد می‌شود که در نوع خود یک انقلاب بزرگ در حوزه اشتغال جنوب استان اصفهان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی در شهرک صنعتی رازی شهرضا اضافه کرد: این مجتمع توسط شرکت هرمس کویر زاگرس در حال احداث است و در این زمینه تفاهم نامه همکاری با دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران منعقد شده است و انتظار داریم بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته طی ده سال آینده شاهد بهره‌برداری از این مجتمع عظیم باشیم.

وی احداث شهرک تخصصی مصالح نوین ساختمانی که از مصوبات دولت در دور دوم سفر به استان اصفهان است را یکی دیگر طرح‌های بزرگ صنعتی در شهرضا برشمرد و گفت: این شهرک با مساحتی در حدود 100 هکتار در نزدیکی شهرک صنعتی رازی احداث می‌شود و در زمینه تولید مدرن‌ترین مصالح ساختمانی از قبیل فوم، درب و پنجره یوپی وی. سی، کامپوزیت‌ها، و شیشه‌های دوجداره فعالیت می‌کند و بر اساس اطلاعات موجود زمینه اشتغال یک هزار و 200 نفر را ایجاد می‌کند و دهه فجر سال 91 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بگی در پایان با تشریح چشم‌انداز شهرضا در حوزه صنعت اضافه کرد: در حال حاضر شهرضا به‌عنوان قطب صنایع پتروشیمی استان اصفهان مطرح است و طی سال‌های گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذار خصوصی در سطح استان اصفهان رتبه اول را کسب کرده که بی‌شک این حاصل تلاش مسئولان شهرستان در زمینه ایجاد فضای مناسب و اهتمام سرمایه‌گذاران بوده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول