اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خبر داد

پیشرفت 40 درصدی ساخت مرکز توانبخشی جانبازان در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: احداث مرکز توانبخشی و ورزشی جانبازان در دستور کار این اداره کل قرار دارد که با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

پیشرفت 40 درصدی ساخت مرکز توانبخشی جانبازان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نادر نصیری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: احداث مرکز توانبخشی و ورزشی با مساحتی بالغ بر هفت هزار متر مربع زیر بنا و 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که بر اساس دستورات ابلاغی درآمد حاصل از فروش املاک مازاد بر نیاز بنیاد شهید استان قزوین باید برای ساخت هرچه زودتر این مجموعه هزینه شود.

وی ادامه داد: این انقلاب هر چه دارد از برکت و مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران است.

نصیری اظهار کرد: اقتدار و قدرت ایثارگران در عرصه‌های بین‌المللی بر هیچ کسی پوشیده نیست و به قول امام خمینی(ره) این انقلاب هر چه دارد از برکت مجاهدت‌های شهیدان و ایثارگران است.

نصیری گفت: استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و شش هزار و 500 جانباز، 660 آزاده و 10 هزار ایثارگر در استان قزوین زندگی می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: سه میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران پیش از پیروزی انقلاب در ادوار مختلف جدا شد، بعد از انقلاب و در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران دست نخورد و این شاهکاریست از هنر مردان خدا، لذا بنده و همکاران در این اداره به دلیل بزرگی و عظمت شهیدان از هر کوششی برای خدمت به آنها دریغ نمی‌کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران پرداخت می‌شود و در حوزه عمران و مسکن ساماندهی گلزارهای شهدا را در دستور کار داریم که در حدود 60 درصد گلزار شهدا استان قزوین ساماندهی شده است.

این مقام مسئول افزود: در حوزه معاونت پژوهش برگزاری یادمان شهدا،  دعوت از نویسندگان برای نوشتن مطالب ارزنده پیرامون فرهنگ ایثار و شهادت، برقراری کتابخانه تخصص ایثار و شهادت در گلزار شهدای قزوین، راه‌اندازی سایت خط سرخ شهدا برای معرفی 3 هزار شهید استان قزوین و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های این حوزه است.

نصیری تصریح کرد: در حوزه تعاون و امور اجتماعی اجرای برنامه‌هایی در راستای بهبود معیشت ایثارگران، پیگیری اشتغال فرزندان شهدا و پیگیری کسری خدمت فرزندان شهید بر طبق ضوابط قانونی از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه در بحث ارتباط عاطفی با خانواده‌های ایثارگران برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم، گفت: هفته‌ای یک بار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را در دستور کار قرار داده‌ایم و حضور هر هفته یک بار مدیر و معاونان سازمان در گلزار شهدا را از دو هفته قبل آغاز کرده‌ایم.

نصیری در پایان اشاره کرد: ترمیم تابلو عکس‌های شهدا که در سطح شهر قرار گرفته‌اند یکی از برنامه‌هایی است که باید در این شهر انجام شود و بهتر از آن نصب تلویزیون‌های خیابانی چند منظوره برای نمایش تصاویر و دست نوشته شهدا در چند نقطه از شهر است که می‌تواند یکی از برنامه‌های آینده این اداره کل باشد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول