اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

مشارکت مردم در انتخابات پایبندی به آرمان‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار رشت با بیان اینکه مردم در انتخابات مجلس نهم حضوری گسترده می‌یابند گفت: مردم ایران به شعارها و آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی پایبند هستند.

مشارکت مردم در انتخابات پایبندی به آرمان‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید ولی‌الله عظمتی ظهر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که انقلاب اسلامی در ابتدای شکل‌گیری، پیروزی و پس از پیروزی به آن عقیده داشت حضور مردم در صحنه‌های انقلابی بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در ابتدای رهبری خود در سال 42 با هدایت و روشنگری مردم را نسبت به وظایف خود آشنا کردند تصریح کرد: امام خمینی (ره) در زمان حکومت رژیم ظالم پهلوی با رهنمودهای خود مانند پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام جامعه را هدایت کرد.

فرماندار رشت ادامه داد: کارهای فرهنگی زیادی در جامعه انجام شده و برای اثرگذاری آن نیاز به زمان است و حضور جوانان در زمان انقلاب بسیار پررنگ و فعال بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همراه امت بودند و امروز حرف نخست را مردم در این کشور می‌زنند افزود: کشورهای مسلمان منطقه بدون وجود رهبری در جامعه دچار بحران‌های داخلی و خارجی زیادی شده‌اند.

عظمتی با بیان اینکه دلیل اصلی خانه‌نشینی حضرت علی (ع) در دوران زندگانی ایشان نبود امتی بود که همراه رهبر جامعه باشد ابراز داشت: ملت ایران انسجام، وحدت، حضور فعال را در تمام عرصه‌ها همراه با بصیرت و شناخت به خوبی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس وقتی پیامی از طرف امام (ره) صادر می‌شد مردم در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند، گفت: مقام معظم رهبری قبل از راهپیمایی پیش‌بینی کرده بودند که حضور مردم دشمن‌شکن خواهد بود که همین‌طور نیز شد.

این مسئول افزود: دشمنان نظام تبلیغات زیادی را در فضای مجازی، رسانه‌ها و... آغاز کرده‌اند تا حضور مردم را کم‌رنگ جلوه دهند و ملت ایران در بیشتر انتخابات بالای 85 درصد حضور پیدا می‌کنند که این حضور در کشورهای دیگر کمتر از 40 درصد است.

وی با اذعان به اینکه هماهنگی و انسجام خوبی در شهرستان برای برگزاری انتخابات ایجاد شده است تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر در هر جامعه‌ای به خوبی انجام شود تمام فرایض به درستی عملی می‌شود و آحاد مردم در این موضوع وظیفه دارند.

عظمتی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مسئولان را ضروری دانست و یادآور شد: در سطح اداره‌ها و سازمان‌ها، همکاری‌های خوبی انجام شده است و در بازرسی‌های به عمل آمده وضعیت در بسیاری از مکان‌های دولتی و خصوصی مناسب بوده است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک عرصه سیاسی تاثیرگذار در کشور است که در تعیین سرنوشت ملت باید رقم بخورد، یادآور شد: پای آرمان‌های انقلاب خود هستیم و دشمن با دیدن حضور پرشور مردم، بسیاری از توطئه‌های آن نقش بر آب و از هدف خود منصرف می‌شود.

فرماندار رشت اضافه کرد: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موجب تضعیف کشورهای اروپایی و دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت دولت‌های نهم و دهم با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست تصریح کرد: توسعه روستاها، روحیه مردم‌سالاری، اراده کار و... از مهم‌ترین ویژگی‌های این دولت بوده است.

عظمتی با تاکید بر اینکه با کوچک‌ترین تخلف در بحث انتخابات برخورد می‌شود خاطر نشان کرد: اخلاق انتخاباتی و رقابت سالم و عدالت باید رعایت شود.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول