اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان:

صدور مجوزهای مشاغل خانگی ضروری کاشان، محدودیتی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان گفت: این مرکز برای صدور مجوز به ویژه مجوزهای مشاغل خانگی مورد نیاز این شهرستان هیچ گونه محدودیتی ندارد.

صدور مجوزهای مشاغل خانگی ضروری کاشان، محدودیتی ندارد

محمود الوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به رویکرد اقتصادی فنی و حرفه‌ای یعنی هر نفر یک مهارت، هر خانه یک کارگاه و هر کارگاه یک آموزشگاه اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای با این رویکرد می‌تواند در تمام عرصه‌های اقتصادی، به ویژه در بخش اقتصاد مشاغل خانگی و رونق این بخش از صنعت کشور وارد شود.

وی ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان کاشان در بخش مشاغل خانگی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: شهرستان کاشان این ظرفیت را دارد تا تا در زمینه مشاغل خانگی با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای این مشاغل مجوز صادر کند.

الوانی با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت شهرستان کاشان بیان داشت: در این دو مرکز بیش از 40 رشته فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان در ادامه اجرای نظام نوین استاد و شاگردی را در برگیرنده تمام آموزش‌های حرفه‌ای در تمام مشاغل توسط این مرکز دانست و افزود: در صورت درخواست‌های آموزشی که در این مرکز وجود نداشته باشد، فنی و حرفه‌ای موظف به پذیرش و دایرکردن کارگاه‌های آموزشی درخواستی و صدور مجوز است.

به گفته وی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان برای صدور مجوز به ویژه مجوزهای مشاغل خانگی مورد نیاز شهرستان هیچ گونه محدودیتی ندارد.

الوانی متذکر شد: تاکنون بیش از 2 هزار و 400 مدرک فنی و حرفه‌ای و مجوزهایی تحت عنوان صلاحیت حرفه‌ای توسط این مرکز صادر شده است.

وی با بیان اینکه مجوزهایی که فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد بر اساس استانداردهای بین‌المللی است اذعان داشت: سازمان بین‌المللی کار استاندارد، این رشته‌ها را که مشاغل خانگی نیز جزء آن است در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای، متولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  قرار داده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول