اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان فرمانداری هندیجان خبر داد

حضور پررنگ زنان هندیجانی در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان فرمانداری هندیجان از حضور پررنگ زنان هندیجانی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس خبر داد.

حضور پررنگ زنان هندیجانی در انتخابات مجلس

اعظم شنبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان در خصوص روز سرنوشت‌ساز 12 اسفندماه اظهار کرد: پیش از انقلاب، رژیم ستمشاهی در ایران پرچم دفاع از حقوق و آزادی زنان را برافراشته، کشف حجاب و نفی حیا، عفت و دینداری را اولین اقدام برای رساندن زنان به حقوق خود قرار داد.

وی افزود: برخی دین‌مداران که تصور درستی از دین و ارزش‌های دینی نداشتند نیز در راستای مقابل، زنان را به پرده‌نشینی و دوری از حضور اجتماعی دعوت کرده، آنان را شایسته تصدی مسئولیت، مشاوره دادن، انتخاب کردن و انتخاب شدن نمی‌دانستند.

مشاور امور بانوان فرمانداری هندیجان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بسیاری از حقوق فراموش شده زنان را بدانان برگرداند به طوری که حتی اوایل انقلاب جایگاه اجتماعی زنان و بهبودی که در وضعیت حقوقی ـ اجتماعی آنان ایجاد شده نیز در فکر و ذهن دینداران و جامعه دینی حاصل گشته بود، برای همه حیرت‌زا بود.

وی ادامه داد: کوشش پیگیر زنان که با کسب توانایی‌های علمی، فکری، سیاسی و فرهنگی توانستند در عین حفظ عفت، دینداری و کرامت خویش، نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را نیز به خوبی انجام دهند، چنان که شایستگی خود را برای همسان، همرزم و همدوش بودن با مردان به اثبات برسانند.

شنبدی گفت: امروز نیز زنان جامعه باید با کسب توانایی‌های لازم و با حضور موفق و توانمند، زمینه‌های ترقی و تعالی را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: استراتژی دشمن این است تا حضور مردم در انتخابات مجلس را به حداقل برساند و به اهداف خود برسد در حالی که استراتژی جمهوری اسلامی‌ ایران حضور گسترده و فراگیر مردم در انتخابات است، بنابراین وظیفه همه ‌مسئولان، علما، طلاب و دانشجویان ایجاد بستر مناسب، بانشاط و پویا برای حضور همه جانبه مردم در انتخابات است.

مشاور امور بانوان فرمانداری هندیجان با اشاره به اینکه اگر یک نفر رأی‌دهنده در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکند نشان این است که قصور کرده‌ایم، افزود: باید با حضور گسترده خود در انتخابات مشت محکمی‌ بر دهان استکبار بزنند.

وی در پایان گفت: زنان این منطقه پا به پای مردان در 12 اسفندماه سال جاری در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید بیعت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول