اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

پیش‌بینی مشارکت بالای زنان کهگیلویه و بویراحمدی در انتخابات

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به حضور حداکثری بانوان این استان در عرصه انتخابات دوره‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود این حضور در انتخابات آتی گسترده‌تر از قبل باشد.

پیش‌بینی مشارکت بالای زنان کهگیلویه و بویراحمدی در انتخابات
مرتضی رهنما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بانوان خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردان و زنان کهگیلویه و بویراحمدی به یک میزان دارای بصیرت سیاسی در موضوعات مختلف از جمله عرصه سیاسی و به خصوص موضوع انتخابات هستند، به چند پرسش فارس پاسخ داد.

* مشارکت زنان کهگیلویه و بویراحمدی در انتخابات پیش رو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
زنان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها نقش پررنگ و متعهدانه‌ای داشته‌اند و ظرفیت‌های قانونی فراوانی برای حضور زنان در جامعه و نقش آفرینی آنان وجود دارد.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت همین‌گونه و البته از میانگین کشوری بالاتر است چراکه آمار در دوره‌های گذشته نشان می‌دهد این استان و زنان آن در انتخابات حضور همه‌جانبه و بالاتر از میانگینی داشته‌اند.
استان ما در همه دوره‌های انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و خبرگان و شوراها از پیشتازان کشور بوده که نقش زنان پا به پای مردان بوده و در برخی برهه‌ها این زنان بوده‌اند که پیشتاز و یکه‌تاز میدان بوده‌اند.
امسال نیز تعدادی از بانوان با حضور در مراکز ثبت‌نام در حوزه‌های مختلف کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اند که ما برای آنها آرزوی موفقیت داریم.  

* دلیل برخی بی‌توجهی‌ها به حوزه زنان در این استان را در  چه می دانید؟
حضور زنان در همه عرصه‌ها در این استان مشهود است و دلیلی برای بی‌توجهی به حوزه زنان وجود ندارد که البته در بسیاری از فعالیت‌ها زنان کهگیلویه و بویراحمد نقش بارزتری از مردان دارند.
حضور زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پررنگ است و اکنون مانعی برای فعالیت‌های آنها وجود ندارد و مسئولان عالی و ارشد استانی نیز با همه توان از آنها برای موفقیت در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کنند.
 
* کاندیداهای زن از چه شیوه‌های تبلیغاتی مؤثری می‌توانند استفاده کنند؟
فرهنگ غنی اسلام و آموزه‌های دینی نحوه حضور زنان در جامعه و فعالیت در حوزه‌های مختلف را مشخص کرده و آموزه‌های دینی به ما یاد داده که در عین پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی می‌توان ظرفیت‌ها و توان بانوان را با تبلیغات سالم از جمله بیان دیدگاه‌ها از طریق جراید و البته با التزام و پایبندی به قانون بیان کرد.

* نقش شعارهای انتخاباتی در این عرصه تا چه حد اثرگذار است؟
شعارهای انتخاباتی که قابلیت اجرایی شدن را با توجه به قوانین و مقررات موجود و امکانات کشور دارند نقش مؤثر‌تری در انتخابات دارند و زنان نیز می‌توانند با استفاده از شعارهای مردم‌پسند و مطابق با ارزش‌ها موفقیت بیشتری کسب کنند.

* رسانه‌ها چگونه می‌توانند در انتخابات مؤثر باشند؟
رسانه‌ها نقش موثر و مهمی در تنویر افکار عمومی دارند از این‌رو پرداختن به مطالبات عمومی و بیان جهت‌های پیشرفت جامعه و بیان برنامه‌هایی که تعالی جامعه را در پی دارد از طریق رسانه‌ها می‌تواند اذهان مردم را به سمت برنامه‌های کاندیداها سوق دهد و انتخاب اصلح را موجب شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول