اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل خبر داد

آموزش 69 هزار نفر ساعت دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای روستاییان

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری 69 هزار و 777 نفر ساعت در بخش آموزش روستایی برنامه‌های آموزشی ارائه شده است.

آموزش 69 هزار نفر ساعت دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی شهبازی صبح امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: این آموزش‌ها در قالب‌های مختلف و در دوره زمانی کوتاه مدت اما مفید ارائه می‌شود به طوری که تا پایان دوره مهارت‌آموزان ما مهارت‌های مورد نیاز را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امسال آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در مناطق روستایی استان اردبیل توسعه یافته است، افزود:این آموزش‌ها در رشته‌های خیاطی، پرده‌دوزی، راسته‌دوزی، روبان‌دوزی، مانتو دوزی، پرورش قارچ خوراکی صدفی و پیوندزن درختان باغی و باغبانی ارائه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشتر این دوره‌‌ها به دلیل استقبال بیشتر کارآموزان با بیش از ظرفیت پیش‌‌بینی شده اجرا شده است.

وی توسعه آموزش در بخش روستایی با اهداف اشتغال‌‌‌زایی در بخش مشاغل خانگی روستاها، به روز کردن مهارت کشاورزان و نیز توسعه آموزش در زمینه تبدیل فرآورده‌های لبنی و محصولات زراعی و باغی را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی این مرکز در سال آینده برای روستاییان استان ذکر کرد.

شهبازی فعالیت‌های مراکز حرفه‌‌آموزی در بخش‌های مختلف صنعت ساختمان، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، برق خودرو، آموزش هتل‌داری و گردشگری و... را یادآور شد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل بیان داشت: حرفه‌های آموزشی از قبیل فن‌ورز اسکلت فلزی، آرماتوربند، بنای سفت‌کار، بتن‌ساز و بتن‌‌ریز و... از جمله دیگر حرفه‌های آموزشی ما در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول